تيرآهن

تيرآهن اساسي ترين پروفيل ساختماني است که بعضا در پروژه هاي صنعتي نيز کاربرد دارد.

 

به طور معمول کارخانه هاي سازنده تيرآهن از دو نوع استاندارد پيروي مي‌نمايند :

 

? – استاندارد IPE

 

محصولات کشورهاي اروپايي و ايران بيشتر از اين نوع مي‌باشند. بارزترين مشخصه اين نوع تيرآهن اينست که اگر از دو سر تيرآهن به آن بنگريد، ضخامت بال‌هاي آن در ابتدا و انتها کاملاً يکنواخت مي‌باشد. به طور معمول نقشه ساختمان هايي که توسط مهندسين کشورمان تهيه مي‌گردد بر اساس اين استاندارد بوده و لذا اين نوع تيرآهن از محبوبيت بيشتري در ميان مشتريان برخوردار است.

 

 

 

? – استاندارد INP

 

تيرآهن هايي که بر اساس اين استاندارد تهيه توليد مي‌شوند بيشتر محصولات کشور چين و روسيه مي‌باشند. مشخصه بارز آن ؛ نازکي بال‌ها در ابتدا و ضخيم شدن تدريجي آن در انتها مي‌باشد، به طوري که اگر از سر تيرآهن به دقت به آن بنگريد شيب ملايمي را در ضخامت بال‌ها مشاهده خواهيد نمود.

 

 

مباني ساخت تيرآهن‌هاي فولادي

به عبارت ساده، ساخت فلز،شامل برش، خمکاري و شکل دادن به سازه هاي فولادي است. فولاد با دقت ساخته ميشود تا سازه هاي متنوعي را براي مقاصد مختلفي بسازد.

 

برش و شکل دادن تيرهاي فولادي يا هر قطعه ديگر از سازه ها، نياز به چندين توانمندي متفاوت دارد. سازنده فلز بايد قادر به خواندن و تفسير نمودارهاي مزایا و معایب سقف وافل مهندسي و نقشه ها، استفاده از نرم افزار مهندسي مکانيک و ساخت و ساز مدرن باشد.

او بايد روش استفاده از ابزارهاي دستي مانند اره و مشعل تا آخرين و بزرگترين فن آوري، براي مطابقت با نيازهاي خاص را بلد باشد.

مهمترين جنبه هاي توليد فولاد ابزار و تجهيزات هستند. بدون پيشرفته ترين و جديدترين تکنولوژي ها، توليد سازه هاي مي تواند يک پروسه سخت و پيچيده باشد. براي توليد تيرهاي فولاد اکسین خوزستان ، سازه فولادي با کيفيت بالا همراه با ابزار، تکنيک، تخصص و تجربه لازم است. يکي از ابزارهاي کمک به اين تخصص، اشنايي با جدولهاي وزني است.

جدول وزن ورق گالوانیزه  يکي از انواع جدولها است که اطلاعات بسياري را به خريداران ميدهد.