ابزار و تکنيک هاي مورد استفاده براي توليد تيرهاي فولادي

 

تکنولوژي با سرعت بسيار زياد پيشرفت کرده است. لذا سازندگان سازه فولادي بايد آموزش ببينند و مسائل بسياري را تجربه کنند. دو عامل آموزش و تجربه به سازندگان انواع ورق شیروانی  اين امکان را ميدهد که از تمام ابزارها و تکنيک ها استفاده کنند. البته لازم است توجه کنيد که کارفرمايان استفاده از تمام ابزارهاي جديد و تجهيزات CNC را ترجيح مي دهند. دليل اين مساله اين است که آنها را قادر مي سازد تا با دقت بيشتري کار را انجام دهند. ابزارهاي مختلف جوشکاري و تجهيزات کامپيوتري براي سازندگان آسان تر مي شود.

 

بسته به منطقه، نياز و ساير عوامل، استانداردهاي زيادي در هنگام توليد فولاد وجود دارد. ساخت فولاد، براي سازندگان حرفه اي سازه هاي فولادي کشورما، فرآيند پيچيده اي نيست. آنها با تجربه هستند و از آخرين و بهترين ابزار تجهيزات براي ساخت فولاد استفاده مي کنند.

 

 

مواد

فولاد شامل طيف گسترده اي از مواد مي شود و هميشه فلز مناسبي براي هرکاري نيست. محتواي کربن هر فولاد، اغلب هدف از توليد يک فولاد خاص را تعريف مي کند. به همين دليل ابتدا به دقت هدفتان را بررسي کنيد. سپس با يک مهندس و سازنده فولاد مشورت کنيد. اين افراد شما را در تصميم گيري و گالوانیزه گرم اصفهان انتخاب کمک بسياري خواهند کرد. اينکه چه آلياژي براي ساخت چه سازه اي مناسب است از نکاتي است که به آنها بايد توجه کنيد. خريد مقاطع فولادي با فولاد ايرانيان اين شانس را به شما مي‌دهد که انواع با کيفيت اين محصولات را خريداري کنيد.

 

تيرآهن‌هاي فولادي ممکن است پيچيده ترين قسمت پروژه شما نباشد، اما مساله سختي است. اطمينان حاصل کنيدکه چه چيزي را دقيقا از توليدکننده ميخواهيد. تيرآهن هاي بد مي توانند هر سازه اي را خم کنند. تيرآهن هايي هم هستند که ممکن است خوب باشند اما انتخاب مناسبي نباشند.به عنوان مثال تيرهاي I شکل و H شکلي که با کيفيت ساخته شده اند، هرکدام کاربرد خاص خود را دارند که نمي توان هرکدام را به جاي ديگري استفاده کرد.

 

در انتخاب و خريد تيرآهن، علاوه بر نکات بالا لازم است با نکات ديگري نيز آشنا باشيد. به عنوان مثال، شما بايد بدانيد چطور کيفيت را بررسي کنيد. پس از قرار دادن حفره ها در هفت الماس يک تيرآهن، سازنده نياز به تاييد مکان حفره ها دارد. لازم است شما در مورد جوشکاري، روش اتصال اصلي براي اکثر پروژه هاي سازه هاي فولادي اطلاعاتي داشته باشيد