از جمله معايب تير لانه زنبوري وجود حفره هاي آن است که مي‌تواند تنش‌هاي برشي را در محل تکيه گاه هاي پل به ستون يا اتصال تير آهن تودلي به پل لانه زنبوري تحمل کند . بنا بر اين براي رفع اين عيب اقدم به پر کردن بعضي از اين حفره‌ها با ورق فلزي و جوش مي‌کنند تا اتصال فرعي پل به ستون يا تير فرعي به پل به درستي انجام شود . تير لانه زنبوري در ساختمان اسکلت فلزي مي‌تواند به صورت ورق گالوانیزه پل فقط در يک دهانه يا به صورت پل ممتد به کار رود . 

انواع تير آهن

‌تير آهن اساسي‌ترين پروفيل ساختماني است که بعضاً در پروژه‌هاي صنعتي نيز کاربرد دارد. براي ساختن ستون‌هاي اسکلت فلزي‌ از تير آهن‌هاي I دوبل ‌يا بال پهن‌هاي تکي‌ H ‌شکل استفاده مي‌شود. تير آهن به سه صورت يافت مي‌شود.

تير آهن IPE (استاندارد اروپا و ايران)

تير آهن INP (استاندارد چين و روسيه)

تير آهن IPB (بال پهن)

‌تير آهن IPE و INP به ارتفاع ??–??? ميليمتر و تيرآهن IPB به ارتفاع ???–???? ميليمتر توليد مي‌شود. ‌کاربرد تير آهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تير در پوشش سقف‌ها و پل‌هاي لانه زنبوري است.

 

‌تير آهن IPE

اين تير آهن معمولي و استاندارد در ايران کاربرد زيادي دارد. اين تير آهن ورق آجدار طبق استاندارد اروپا توليد مي‌شود و ضخامت بال آن ثابت است. کاربرد تير آهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تير در پوشش سقف‌ها و پل‌هاي لانه زنبوري است.

 

تير آهن I-2

محصولي است از نورد گرم فولاد با مقطع عرضي معين كه از قسمت مياني به نام جان و دو لبه موازي بنام بال تشكيل شده است‌.

 

تير آهن لانه زنبوري (CPE)

علت نامگذاري اين نوع تير به نام تير لانه زنبوري‌، تاثیر دلار بر قیمت میلگرد شکل اين تير پس از بريدن و جوش دادن دوباره است‌. اين تيرها در طول جان خود داراي فضاهاي توخالي هستند که مشابه لانه زنبور است. به همين علت به آنها تير لانه زنبوري مي‌گويند.