Related image

شاید خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها و آپارتمان‌های این شهر، پارکینگ نداشته باشد و به این فکر افتاده باشید که با ساخت سقف پارکینگ و مسقف کردن حیاط آن را به یک پارکینگ جمع و جور و در دسترس تبدیل کنید.

و یا شاید در طبقه اول یا همکف ساختمانی ساکن هستید که دارای حیاط خلوت است و بدتان نمی‌آید آن را مسقف کنید.

همه ساختمان‌ها دارای پارکینگ نیستند. مثلاً خانه‌های ساخت سایبان در اصفهان قدیمی‌تر نیازی به ساخت پارکینگ نمی‌دیدند و یا قرار نبود ماشین داشته باشند یا اگر هم داشتند همان بیرون می‌ماند. البته آن قدیم‌ها این قدر هم آلودگی از آسمان نمی‌بارید. با خیال راحت ماشین را توی حیاط می‌گذاشتی و مالک و ماشین در کنار هم زندگی‌ می‌کردند.


برخی ساختمان‌ها مثل خانه‌های ویلایی هم که از ابتدا طراحی‌شان بر روی پارک اتومبیل در حیاط ساختمان است تا هم رفت‌وآمد خودرو راحت باشد و هم از فضای موجود استفاده بیشتری شود.

اما این روزها داشتن سقف پارکینگ موهبت بزرگی است که باید از آن بهره‌مند شد. این طور نیست؟

ممکن است فکر کنید که ساخت سقف پارکینگ زیبایی خانه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این پوشش سقف عنصری مزاحم در فضای باز خانه شما خواهد بود.

البته این فکر چندان هم بی‌راه هم نیست. اما اگر با ما همراه باشید، سقف‌هایی را نشانتان می‌دهیم که زیبایی خانه را دوچندان کرده‌اند، آن‌قدر که آدم دوست دارد پارکینگ ساختمان را تعطیل کند یا معماری بیاورد و تغییر کاربری‌اش بدهد به یک واحد ساختمانی و اجاره بدهد! و به جای آن برای حیاط خانه سایبان پارکینگ اتومبیل در منازل  یکی از این سقف‌های خوشگل و تودل‌برو نصب کند.


البته که داشتن فضای مناسب هم خیلی شرط است!

سقف حیاط خلوت یا پاسیو

یکی از بخش‌های جذاب آپارتمان‌ها حیاط خلوت است. معمولاً دسترسی به حیاط خلوت از طبقه همکف یا اول است. این بخش می‌تواند باعث خوشبختی بی‌نهایت یا دردسر فراوان مالک این طبقه شود.

اگر این قسمت سقف نداشته باشد، به علت باز بودن و ارتباط با فضای بیرون، در معرض باران، برف و گرد و خاک قرار دارد و باعث تجمع گرد و خاک در این ناحیه می‌شود. حتی اگر بدشانسی بیاورید هم ممکن است محل تجمع زباله‌های ریز همسایه‌ها شود!

اما راه‌حل چیست؟

با کمی خوش‌شانسی ممکن است همسایه‌ها امکان استفاده از این فضا و به‌خصوص امکان نصب سقف برای این بخش را به واحد دارای دسترسی بدهند.

در نتیجه، فضایی رایگان در اختیار واحد قرار می‌گیرد و این جا است که شما چنین صفحه‌ای را جست‌وجو می کنید و وارد این صفحه می‌شوید.

خیلی خوش آمدید! راه‌حل مشکل شما پیش ما است.

اگر قسمت شد و حیاط خلوت شما سقف‌دار شد، می‌توانید از این بخش به عنوان یک فضای جانبی مناسب استفاده کنید که متناسب با نیاز شما ممکن است کارکرد آشپزخانه، انبار و یا حتی یک اتاق را داشته باشد.


هزینه ساخت سایبان پارکینگ و سقف پاسیو سایبان ماشین لازم نیست نگران قیمت سقف پارکینگ حیاط و یا سقف حیاط خلوت نباشید؛ چرا که بسیاری راه‌حل‌های ارزان‌قیمت برای آن وجود دارد.

سقف می‌تواند فولادی یا آلومینیومی باشد و پوشش آن هم می‌تواند بسیار متفاوت باشد که هر یک در قیمت سقف مؤثر خواهد بود.

فقط باید دقت داشته باشید که درمورد سقف پاسیو اگر قصد دارید حیاط خلوت را به جایی مثل کافی‌شاپ خانه‌تان تبدیل کنید، خیلی لازم نیست نگران ایزوله بودن آن باشید، اما اگر مثلاً قرار است اتاق خواب شما یا آشپزخانه (که رایج‌تر هم هست) باشد، باید به نصاب بگویید که سقف را کاملاً ضد آب بسازد.

اگر قصد لوکس کردن این فضا را دارید، سقف‌های کاذب هم می‌تواند به شما کمک کند تا این فضا هم دقیقاً شبیه به بقیه فضاهای خانه‌تان شود. البته در این حالت هزینه‌های بیشتری هم لازم است بپردازید.