انواع پارتيشن اداري
کاربردي‌ترين پارتيشن‌هاي موجود در بازار پارتيشن‌هاي تک جداره، دوجداره و شيشه‌اي هستند. اين پارتيشن‌ها در همه فضاها و ساختمان‌ها قابل پياده سازي و طراحي بوده و با قيمت مناسب در اختيار مشتري قرار مي‌گيرند. انواع پارتيشن‌هاي موجود در بازار علاوه بر موارد فوق، پارتيشن با شيشه‌هاي سکوريت، پارتيشن ام دي اف، پارتيشن متحرک، پارتيشن شيشه و استيل، بلوک شيشه‌اي و غيره است.
پارتيشن اداري تک جداره
پارتيشن اداري تک جداره از جنس ام دي اف و شيشه‌اي در اندازه‌هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون موجود است که با توجه به نياز و سليقه مشتريان طراحي مي‌شود. ارتفاع اين پارتيشن‌ها قابل تنظيم است و در اندازه‌هاي کوتاه، بلند، نيمه بلند ساخته مي‌شود. پارتیشن اداری اين پارتيشن‌هاي اداري در ارتفاع دلخواه  مشتري طراحي شده و با دوام و استحکام بالايي قابل استفاده است.

توصيه مي‌شود ارتفاع درب پارتيشن بيشتر از ? متر باشد. مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال بریک درب‌هاي پارتيشن اداري در مدل‌هايي توليد مي‌شود که قابليت نصب قفل و دستگيره و ساير ملزومات ايمني را داراست. شيشه استفاده شده در اين پارتيشن‌ها به ضخامت ? ميليمتر در طرح‌هاي ساده، سند بلاست و مات است که امکان حک کردن متن، نام شرکت و يا لوگوي مشتري يا فروشگاه بر روي آن وجود دارد. پارتيشن اداري تک جداره قابل جابجايي و کم هزينه است.

يکي از معايب پارتيشن تک جداره اين است که نسبت به حرارت و صوت عايق نيست.


پارتيشن اداري دو جداره
در سازمان‌ها و شرکت‌هايي که رفت و آمد ارباب رجوع و مشتري در آن زياد باشد، سر و صدا و آلودگي‌هاي صوتي فراوان است. براي بالا بردن ويژگي عايق صوتي پارتيشن به گونه‌اي که سر و صداي محيط وارد اتاق کارکنان نشود مي‌توان از پارتيشن دو جداره استفاده کرد. پارتيشن دو جداره عايق صوتي است و استحکام آن بالاتر از پارتيشن تک جداره است.

معمولاً در پارتيشن اداري دو جداره از شيشه‌هاي دو جداره استفاده مي‌شود.

با به کار بردن ام دي اف در پارتيشن دو جداره لبه‌هاي ام دي اف عايق سازي شده و ضخامت پارتيشن نيز زيادتر است. اين پارتيشن اداري نيز در ارتفاع‌هاي مختلف قابل پياده سازي است. ارتفاع پارتيشن در گردش هواي داخل اتاق و خارج از آن مؤثر است و ميزان سر و صداي وارد شده به درون پارتيشن با ارتفاع آن ارتباط مستقيم دارد.



نصب پرده کرکره براي پارتيشن دوجداره و شیشه سکوریت به طراحي آن زيبايي بخشيده و امکان ورود نور به اتاق به ميزان لازم را فراهم ميسازد.


پارتيشن اداري شيشه اي
پارتيشن‌هاي شيشه‌اي از نظر زيبايي نسبت به بقيه پارتيشن‌هاي اداري محبوبيت بيشتري دارند. پارتيشن اداري شيشه‌اي علاوه بر تقسيم بندي فضا باعث زيبايي اتاق کار شده و نور مي‌تواند از بين پرده‌هاي کرکره نصب شده بر روي آن عبور کند.