يکي از مزاياي استفاده از پارتيشن اداري شيشه اي انتشار نور طبيعي در فضاي کار است. استفاده از نور طبيعي علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي برق ماهيت زيبايي به اتاق کار مي‌دهد. پارتيشن شيشه‌ اي براي محيط‌ هاي سازماني انتخاب مناسبي است زيرا در زمان توليد و ساخت و همچنين هزينه سقف کشسان آن صرفه جويي به عمل خواهد آمد. در زمان جابجايي شرکت نيز مي‌توان اين پارتيشن‌ها را جابجا کرده و به مکان جديد انتقال داد. دليل ديگر استفاده از پارتيشن اداري شيشه‌ اي حفظ حريم خصوصي است. 

براي برگزاري جلسات در فضاي خصوصي و بدون حضور عموم افراد مي‌توانيد از پارتيشن شيشه‌اي استفاده کنيد. در صورت استفاده از شيشه‌هاي مات و يا طرح دار درون پارتيشن مشخص نيست. اگر از شيشه دو جداره استفاده شود سر و صداي محيط نيز به داخل پارتيشن وارد نمي‌شود. به طور کلي استفاده از پارتيشن شيشه‌اي علاوه بر مزايايي که گفته شد راهي براي شيک و لوکس شدن محيط کار شماست.
 پارتيشن اداري‌ ام دي اف
هم اکنون در ايران پارتيشن اداري‌ ام دي اف ساخته مي‌شود. 

اين پارتيشن نقاط قوت و ضعفي دارد که به بررسي آن مي‌پردازيم. در پارتيشن ام دي اف ستون‌ها و قسمت‌هاي اصلي آن ازپنجره آلومینیومی ساخته شده و براي ساختار ظاهري آن از ام دي اف و يا شيشه يا مواد ديگر استفاده مي‌شود. از مزاياي استفاده از پارتيشن ام دي اف مي‌توان به اندازه‌هاي مناسب شيت ام دي اف، برش و فرم دهي آسان، دوام و استقامت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. 

 ضعف و سستي‌ ام دي اف نسبت به آلومينيوم، همچنين مقاومت کم آن در مقابل حرارت و رطوبت و همچنين تغيير شکل ظاهري‌ ام دي اف در صورت استفاده از جنس نامرغوب، از معايب پارتيشن ام دي اف است.

 دلايل استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها از پارتيشن اداري ام دي اف عبارتند از:

ظاهر زيبا و تنوع طرح و رنگ براي دکوراسيون نمای شیشه  محيط

مقرون به صرفه بودن نسبت به ساير روش‌ها
قابليت تغيير ساختار پارتيشن اداري‌ ام دي اف پس از پياده سازي
سرعت در توليد و نصب
وزن مناسب  پارتيشن اداري ام دي اف