تجهيزات ايمني و آتش نشاني که هر محل کسب و کار متفاوت به آن نياز دارد

با توجه به اينکه ساختار هر کسب و کاري متفاوت است، اما برخي از قطعات اصلي تجهيزات ايمني و آتش نشاني وجود دارد که هر سازمان در محيط اداري، انبار يا کارخانه توپ ضد انتشار حریق به آن نياز دارد. بارها پيش آمده که شنيده باشيم يا حتي تجربه کرده باشيم که وجود يک کپسول آتش نشاني و يا يک جعبه آتش نشاني (فايرباکس) در محل کار يا منزل باعث شده خسارت حادثه به وجود آمده بسيار پايين بيايد.



 
کپسول هاي اتش نشاني

اولين چيزي که در مورد اطفا حريق و ايمني در برابر آتش سوزي به نظر مي مي آيد کپسول هاي آتش نشاني است. هر فضاي کاري نياز به حداقل يک کپسول آتش نشاني دارد. تعداد و انواع مختلف خاموش کننده هاي مورد نياز با توجه به اندازه محل شما و همچنين نوع خطرات آتش سوزي مربوط به دفتر، کارخانه يا انبار شما بستگي دارد، اما قطعا نياز به يک يا چند مورد زير خواهد بود:



خاموش کننده دي اکسيد کربن: براي تمام خطرات الکتريکي و  توپ اطفا حریق جايي که مايعات قابل اشتعال و غيره در حال استفاده هستند به عنوان مواد حساس و ظريف بي ضرر و ايده آل است.


خاموش کننده فوم آتش نشاني: يک راه حل مناسب براي استفاده از چند ريسک. خمير شيميايي خيس مانند روغن هاي سوختني را سرد و سوزاندن دوباره شعله هاي آتش را کاهش مي دهد.

خاموش کننده آب: اين نوع کپسول ها بصورت اسپري عمل کرده و مخصوص آتش سوزي هاي مواد چوبي و کاغذي است.

خاموش کننده پودر: مي تواند بيشترين آتش سوزي را که شامل چوب، کاغذ، مايعات قابل اشتعال و الکتريکي مي شود، رفع کند. پودر آتش نشاني نيز مي تواند در آتش سوزي خودرو استفاده شود و مي تواند در اتومبيل يا وسايل نقليه تجاري نصب شود.

 


 
آتش نشاني براي آپارتمان
سيستم هاي اعلام حريق آتش نشاني

آلارم آتش براي هر ساختمان در يک کسب و کار ضروري است و بايد به کار گرفته شود. ما طيف گسترده اي از سيستم هاي اعلام حريق در اختيار داريم که هر دو باتري و يا برق کار مي کنند. آلارم هاي بصري نيز براي انبارها و جهت کارخانجات بسيار مفيد هستند زيرا هشدار دوگانه را با استفاده از فناوري نور قرمز LED و همچنين زنگ و زنگ قابل شنيدن براي جلب توجه همه کارکنان در محدوده آن موقعيت را  ارائه مي دهند.

 
علائم خروج آتش نشاني

علائم خروج آتش نشاني براي همه شرکت ها ضروري است تا کاربران را به خروج درست راهنمايي کنند.

 
روشنايي اضطراري

در طول آتش سوزي، برق رساني موجب افزايش خطر است ولي جهت امداد ، روشنايي براي کارکنان و مشتريان ضروري است تا از ايمن بيرون بيايند. چراغ اضطراري اطفاء حریق ارائه شده توسط و در حالت اضطراري جهت خروج و تخليه محل تا 3 ساعت کار مي کند.