پتو آتش

هيچ فضاي آشپزخانه بدون يک پتو آتش نشاني کامل نيست تا شعله هاي آتش خاموش شود. پتوي نسوز آتش نشاني در طيف وسيعي از اندازه و در هر مورد سخت يا نرم، قابل دسترسي است.

 
اسناد ايمني آتش نشاني و کابين? ذخيره سازي سند

ضروري است که تمام مدارک آتش سوزي را که يک افسر آتش نشاني نياز دارد مانند مدارک ايمني آتش نشاني شامل پرونده هاي مربوط به نگهداري تجهيزات آتش نشاني و گوی اطفاء حریق برنامه هاي مرتبط با ساختمان، در يک مکان امن مانند کابينه ذخيره سازي ايمني قفل ايمني، حفظ کنيد.


 
جعبه کمکهاي اوليه

داشتن يک کيت کمک هاي اول با تمام متعلقات آن بصورت دست نخورده ضروري است. در طول سالها، کيت هاي مختلف و قطعات ممکن است مورد استفاده قرار گيرد، با اين وجود، شما نه تنها مسئوليت تهيه يک کيت کمک هاي اوليه را بر عهده داريد ، بلکه شما براي جايگزيني محصولات منقضي يا استفاده شده در کيت بايد پاسخ گو باشيد ، بنابراين اين فرصت را داشته باشيد تا نگاه کنيد و ببينيد چه چيزي گم شده است تا مطمئن شويد که کسب و کار شما آمادگي کمک هاي اوليه تا رسيدن امداد را دارد.


يکي از موادي که در تهيه لباس نسوز به کار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد که مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست ترکيبي از سيليکات هاي معدني مانند سيليکات منگنز و سيليکات آهن با ترکيبات پيچيده اليافي و کريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از تجهیزات اطفا حریق جنس کولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعکس و حرارت را جذب نمي نمايد.

جنس و چگونگي ساخت لباس نسوز

يکي از موادي که در تهيه لباس نسوز به کار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد که مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست ترکيبي از سيليکات هاي معدني مانند سيليکات منگنز و سيليکات آهن با ترکيبات پيچيده اليافي و کريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از جنس کولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعکس و حرارت را جذب نمي نمايد.

انواع لباس نسوز

الف : محافظ در برابر شعله :

با آن مي توان مستقيم وارد شعله شد و معمولا سه لايه هستند. وزن آن بين 7 تا 12 کيلوگرم بوده و در محيط هايي که آتش حدود c ?815 حرارت دارد مي توان از آن استفاده کرد

ب : محافظ در برابر حرارت :

اين نوع لباس در اماکن پرحرارت و معمولاً توسط کارگراني کپسول آتش نشانی که در قسمت کوره هاي مراکز صنعتي کار مي کنند استفاده مي شود. اين لباس ها معمولاٌ از چندين لايه از جنس آزبست با رويه آلومينيومي ساخته شده است.