x تبلیغات
sazokar

روشنایی شهری 3


توليد پايه چراغ خياباني روشنايي :
توليد پایه فلزی چراغ هاي خياباني بسته به شرايطي که ذکر شد و نظر کارشناس مربوطه مي تواند در ارتفاع بين 6 الي 12 متر صورت گيرد . سطح مقطع اين پايه ها در دو نوع دايره اي ( لوله اي ) و چند وجهي ساخته مي شود .

نحوه مونتاژ پايه ها هم بسته به نوع و سبک سفارش در دو نوع اورلپ ( همپوشان يا در هم رفتگي ) و جوشکاري شده مي باشد . پوشش بدنه سازه نيز در دو حالت گالوانيزه گرم ( غوطه ور شدن در وان مذاب روي ) با قطر 80 ميکرون و يا استفاده از رنگ اپوکسي هواخشک مي باشد، که هر کدام مزايا ، معايب و همچنين قيمت مخصوص به خود را دارند که در اينجا خيلي وارد اين مقوله نمي شويم .

براکت يا دستک نگهدارنده چراغ ها بسته به مقصود و هدف ما از نواحي نورپردازي مي نواند به صورت يک طرفه ، دو  طرفه و چهار طرفه تعبيه شود .

نصب پايه چراغ خياباني روشنايي :
نصب پایه دوربین فلزی چراغ خياباني مثل بقيه سازه هاي روشنايي در دو مرحله انجام مي گيرد :

اجراي فونداسيون
مونتاژ و علم کردن پايه
فونداسيون پايه چراغ خياباني را مي توانيد به دو حالت فونداسيون ريختگي و فونداسيون آماده تهيه کنيد . نوع و ابعاد فونداسيون بستگي به ارتفاع سازه ، وزن سازه ، نوع خاک محل نصب ، ميزان نيروهاي وارده خارجي به سازه ( از قبيل شرايط آب و هوايي ) دارد .


اهداف استفاده از روشنايي در معابر:
- کاهش حوادث و سوانح عمومي ناشي از وقوع تصادفات
-    ايجاد امنيت و کاهش جرايم
-    امکان ادامه فعاليت‌‌هاي تجاري و صنعتي در شب
-    امکان گردش و تفريح و استفاده از زيبايي‌هاي روز در شب
-    سهولت تردد وسايل نقليه و مشخص کردن مسير براي رانندگان



مباحث مورد استفاده در روشنايي معابر:
- طبقه‌بندي پوشش سطح معبر، نوع معبر و کلاس روشنايي مرتبط
-    استفاده از اصول طراحي  چراغ شهری و استانداردهاي روشنايي معابر مختلف

-    بررسي دستورالعمل‌هاي اندازه‌گيري، تعمير و نگهداري و مشخصات فني تجهيزات مورد استفاده
-    ارائه طرح روشنايي با نرم‌افزارهاي Calculux و Dialux و توزيع و برق‌رساني استاندارد به شبکه

روشنایی شهری 2


پايه چراغ خياباني دکوراتيو :
علاوه بر تمام مشخصات فني و اصولي که ذکر شد ، داراي شکل ظاهري بسيار مدرن و چشم نوازي هستند و از متريال هاي لوکس تري هم در توليد آنها استفاده مي شود . عموماً سطح مقطع آنها به وسيله کاورهاي چدني ( داکتيل ) يا آلومينيومي پوشانده مي شود . اين کاورها قبلاً به وسيله نرم افزار هاي قدرتمند و طراحان زبر دست طراحي و ريخته گري مي شود و داراي اشکال بسيار به روز و داراي تناسب گرافيکي با محيط پيرامونش مي باشد . 

قيمت پايه چراغ خياباني روشنايي :
به علت تشابه در متريال و استفاده از طرح هاي مشابهي که کارخانجات توليد تجهيزات روشنايي در کشور استفاده مي کنند ، معمولاً پايه چراغ ها خيلي تلرانس و تفاوت قيمتي فاحش ندارند ، پایه عراقی اما جدا از بحث بعضي از سود جويان که همواره براي کسب سود بيشتر کيفيت را فداي قيمت پايين تر مي کنند ، تفاوت قيمت درست تابع مواردي است که در ذيل عنوان مي شود :


ضخامت ورق استفاده شده در سازه
نوع خم و پایه دکوراتیو کيفيت خمکاري

تعداد قطعات تشکيل دهنده سازه ( 2 تکه يا سه تکه )
نوع و کيفيت گالوانيزه
اندازه مقطع پايين و بالا
وزن سازه
تعداد براکت 
نوع رنگ کاري و مارک رنگ استفاده شده
تعداد سفارش
در صورت دکوراتيو بودن ، جنس آلومينيوم و چدن استفاده شده
نوع وات و برند چراغ به کار رفته در پايه
با توجه به توضيحات فوق مي توان اين مطلب را دريافت که توليد اين پايه ها امري کاملاً علمي ، تخصصي ، فني و تجربي است ، لذا دوستان محترم که متقاضي خريد همچين پايه هايي پایه دوربین هستند ، لطفا! به هنگام خريد و استعلام قيمت ، حتماً سعي کنند با مشخصات فني مشخص شده دقيق ( Details ) به صورت فني و با ديد باز اقدام به قيمت گيري کنند . 

 

روشنایی شهری


پايه چراغ خياباني روشنايي چيست ؟
پايه چراغ خياباني روشنايي در کنار برج نوري يا برج روشنايي ، تقريباً يکي از مشهودترين و اصلي ترين ابزارها و سازه هاي روشنايي شهري است که از ديرباز مورد توجه و در دستور کار مديران شهري بوده است . اين محصول ويژه و خاص جهت نورپردازي محيطي در محل هاي حساسي چون خيابان ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، فضاهاي باز شهري ، کارخانجات ، فضاهاي صنعتي ، پارکينگ هاي ماشين و کاربر داشته ، امنيت اين اماکن را در تاريکي شب تامين مي کند . جهت معابر کوچکتر و محيطهايي نظير برج پرچم پارکها از پايه چراغ هايي با ارتفاع کمتر ( حدود 3 متر ) استفاده مي شود که پايه چراغ پارکي ناميده مي شوند .


فارغ از انواع ، مدل هاي توليد و مشخصات فني پايه چراغ خياباني روشنايي ، به طور کلي در طراحي اين محصول نکات ويژه اي وجود دارد که حتماً بايد رعايت شود . در ذيل به تعدادي از آنها اشاره مي کنيم .

نکات مهم در طراحي پايه چراغ خياباني روشنايي :
تعيين ارتفاع درست سازه بر مبناي نور مورد نياز موقعيت جغرافيايي ، مقدار ترافيک و تردد افراد
تعيين مشخصات فني درست ( ضخامت ورق ، نوع چراغ ها ، نوع فونداسيون و حجم آن ، نوع پوشش ، دهانه پايين و بالا و … )
تعيين فاصله درست نصب پايه ها نسبت به هم و تامين پايه ها به تعداد لازم
ايجاد طيف نور با لوکس ، دانسيته و حجم مناسب و به صورت يک دست و يکنواخت در بهترين حالت خود ، به صورتي که خيرگي و سايه محسوسي را ايجاد نکند .
در حد امکان ، قرار نگرفتن منبع نوري در مقابل ديد راکبين و رهگذران
متناسب با بادهاي منطقه اي و نيروهاي محيطي و جغرافيايي محل
رعايت جنبه هاي ارگونومي محيطي : تاثير درست مونو پل و مثبتي که طراحي مناسب محيط کار ، تجهيزات ، سطح ايمني و بهداشت در رضايت و بهبود بهره وري دارد ارگونومي ناميده مي شود .

رعايت جنبه هاي فيزيولوژي محيطي : تاثير عوامل محيطي مثل روشنايي ، صدا ، رطوبت ، گرما ، سرما و … بر فيزيولوژي بدن انسان دارد . 
بررسي محيط از نظر وجود موانع طبيعي مثل درخت و تپه ماهور
تعيين تعداد براکت ( دستک ) مورد نياز و تعيين دقيق جهت آنها
انواع پايه چراغ خياباني روشنايي :
از نظر ظاهري پايه چراغ خياباني روشنايي در دوسته کلي ساده و دکوراتيو توليد مي شوند .

پايه چراغ خياباني ساده :
پايه هاي ساده از جنس فولاد ST37  بوده که با مذاب روي ( گالوانيزه گرم ) يا رنگ هاي هوا خشک ( اپوکسي ) پوشانده مي شوند . در جاده هاي بين شهري که نياز به دکوراسيون برج استادیومی کردن و زيبايي خاصي نيست از اين نوع پايه ها استفاده مي شود . از نظر قيمت و صرفه  اقتصادي هم ، داراي قيمت پايين تر بوده و مقرون به صرفه تر هستند .

طراحی دکوراسیون داخلی 15

Image result for ‫دکوراسیون داخلی‬‎


ویژگی های یک میز کنفرانس عالی برای جلسات طولانی


آیا به دنبال میز کنفرانس برای جلسات طولانی هستید؟ شما می توانید با خرید بهترین و شیک ترین میز کنفرانس تغییر بزرگی را در دکوراسیون و چیدمان اتاق و سالن ورق ام دی اف کنفرانس خود داشته باشید. برای خرید همین حالا از وب سایت اینترنتی ما اقدام کنید.


 
خصوصیات میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی از مهمترین و ضروری ترین لوازم و وسایل مورد نیاز اتاق و سالن های کنفرانس می باشد که در طرح ها و اندازه ها بسیار متفاوت و زیبایی طراحی و تولید می شوند. شما هیچ اتاق کنفرانس پیدا نخواهید کرد که میز کنفرانس نداشته باشد تنها چیزی که ممکن است توجه شما را به سوی خود جذب کند طرح ها و ابعاد متغیر آن خواهد بود. 

امروزه بسیاری از شرکت ها در حوزه تولید و طراحی انواع بسیار مختلف میز کنفرانسی فعالیت می کنند و سعی بر آن دارند تا شیک ترین و زیباترین میز کنفرانس را تهیه و طراحی کنند. میز کنفرانس نشان از قدرت و عظمت گروهی بودن و تصمیم گیری های بلند مدت برای به دست آوردن سودهای کلان میباشد و به همین دلیل طراحان این میزها از مرغوب ترین چوب و طراحی های بسیار منحصر به فرد استفاده می کنند. دکوراسیون داخلی منزل  امروزه بسیاری از مدیران شرکت ها به دنبال میز کنفرانس برای جلسات طولانی خود هستند و می خواهند میزی را انتخاب کنند که با هدف تشکیل گردهمایی مدیران هماهنگی لازم را داشته باشند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد میز کنفرانس برای جلسات طولانی و خرید آن توضیحاتی را برای شما عزیزانی که به دنبال میز کنفرانس مناسب برای جلسات طولانی هستید ارائه دهیم.


میز کنفرانس برای جلسات طولانی

امروزه از میز کنفرانس در کلاس های درسی و کلاس های برای گردهمایی دانشجویان برخی از دانشگاه ها نیز استفاده می شود که استاد و دانشجویان در یک سطح واقع شده و به راحتی به تبادل اطلاعات و دانش می پردازند. میزهای کنفرانس در طراحی های بسیار شیک و مدرن روانه بازار میشوند که شما می توانید با توجه به علاقه و ابعادی که نیاز دارید، یکی از آن ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که قیمت میز پیشخوان بانکی انتخاب میز کنفرانس مناسب نقش زیادی را در زیبایی و شیک بودن اتاق کنفرانس شما خواهد داشت و بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که میز کنفرانس مورد انتخاب شما با سایر چیدمان اتاق کنفرانس تان همگونی بی نظیر داشته باشید که بیشتر مدیران برای اینکه میز کنفرانس با صندلی ها و سایر چیدمان اتاق همگونی داشته باشد، اقدام به سفارش میز کنفرانس برای جلسات طولانی دارند. شما نیز می توانید با توجه به ابعاد و رنگ مدل نظر خود سفارش خود را اعلام کنید.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 14


اهمیت میز کنفرانس مدرن:


معمولاً اتاق کنفرانس مهم‌ترین بخش هر سازمانی بوده و عقد قراردادها مهم و قراردادهای کاری در این اتاق انجام می‌گیرد و نما و ظاهر این اتاق در نگاه اول بسیار تأثیر گذار بوده و می‌تواند در جذب و جلب مراجعه کنندگان تأثیر بسزایی داشته باشد در هنگام خرید به جنبه زیبایی آن نیز توجه داشته باشید و این زیبایی  انواع فایل چوبی به گونه‌ای باشد که هر بیننده‌ای را خیره کند از این رو انتخاب مبلمان اداری مناسب در این اتاق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. میز کنفرانس مدرن حتماً باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد تا کاربران و استفاده کنندگان از آن در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوند. اگر در اتاق کنفرانس خود از ویدئو پروژکتور نیز استفاده می‌کنید طراحی و مکان میز کنفرانس مدرن باید به صورتی باشد که استفاده کننده به راحتی بتواند به قسمت دیداری دست پیدا کند. این امکان وجود دارد که کاربران استفاده کننده از میز کنفرانس مدرن شاید نیاز به کابل شبکه و یا برق داشته باشند این موضوع را نیز حتماً مورد توجه قرار دهید. میز کنفرانس به دلیل اینکه افراد استفاده کننده از آن با یکدیگر در حال تعامل هستند باید به گونه‌ای طراحی شود که افراد روبروی یکدیگر بنشینند و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 


کاربرد میزکنفرانس مدرن:


برگزاری همایش‌ها و جلسات
انجام مذاکرات و عقد قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌ها
برگزاری جلسات طراحی دکوراسیون داخلی گروهی در داخل شرکت‌ها و سازمان‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی
انواع میز کنفرانس مدرن:
معمولاً میزهای کنفرانس را بسته به کاربردی که دارند انتخاب و خریداری می‌کنند. کارایی میز اولین اولویت انتخاب در تهیه آن می‌باشد. میزهای کنفرانس را از لحاظ کاربرد به 3 دسته تقسیم بندی می‌کنند.

میز کنفرانس با پذیرایی
میز کنفرانس بدون امکان پذیرایی
میز کنفرانس با طراحی و مدل خاص

 اندازه و مدل میز کنفرانس مدرن:


در هنگام خرید میز کنفرانس مدل باید به نکات زیر توجه داشت. 
اندازه میز کنفرانس مدرن خریداری شده باید متناسب با فضایی باشد که قرار است در آن محل قرار داده شود. سعی کنید از میزهای بیضی و یا مستطیل شکل برای اتاق کنفرانس خود استفاده کنید و به تناسب ارتفاع میز کنفرانس و صندلی کنفرانس دقت کنید. معمولاً اندازه میز کنفرانس از 2 متر تا چندین متر بنا به کاربرد و درخواست مشتری تهیه می‌شود.
میز کنفرانس باید به گونه‌ای خریداری شود که در صورت پذیرایی از مهمانان فضای لازم برای پذیرایی را داشته باشد.
 در هنگام خرید میز کنفرانس مدرن باید به رنگ آن نیز توجه داشت. رنگ انتخابی باید با نور سالن و مکان میز کنفرانس متناسب باشد. رنگ‌های تیره معمولاً از ارجحیت بالاتری برخوردار هستند. ولی اگر طراحی و رنگ اتاق کنفرانس شما تیره می‌باشد از میزهایی با رنگ روشن در این بخش استفاده کنید.
بلند یا کوتاه بودن پایه‌های میز کنفرانس مدرن می‌تواند برای پارت چوب استفاده کنندگان از آن ایجاد مشکل کند. ارتفاع استاندارد برای میز کنفرانس مدرن 75 سانتی متر است که به این نکته باید توجه داشت. 
جنس و کیفیت میز کنفرانس مدرن: معمولاً جنسی برای میز کنفرانس مناسب می‌باشد که از جنس ام دی اف با روکش ملامینه و یا روکش فرمیکا باشد. چون این نوع روکش‌ها از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار هستند. و در نگاه اول جنس و کیفیت میز کنفرانس برای همگان قابل درک و تشخیص می‌باشد.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 13


 اندازه و شکل میز کنفرانس

اندازه ای که برای میز کنفرانس انتخاب می شود، بر اساس طول و عرض اتاق کنفرانس می باشد و یا  براساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس میز مدیریتی مشخص می‎شود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 -80 نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی می‎باشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند بطور رو در رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.


ارتفاع میز کنفرانس:

 ارتفاع میز کنفرانس باید متناسب با قامت یک فرد معمولی باشد. در صورتی که هنگام ساخت، پایه ها بیش از حد بلند طراحی شود، مهمانان زمان نشستن میز پیشخوان و پذیرایی با مشکل مواجه می شوند. کوتاه بودن میز کنفرانس هم به معنای خم شدن مهمانان است که چندان خوشایند نیست


آخرین نکته

 برای انتخاب میز کنفرانس مناسب نور پردازی مناسب می باشد که باید به آن توجه داشته باشید . زیبایی یک میز کنفرانس مناسب به نور پردازی آن می باشد که امری بسیار مهم برای طراحی دکوراسیون اداری و منزل می باشد. اتاقهای کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشند، بهترین نور برای یک اتاق کنفرانس، نور طبیعی غیرمستقیم، و یا نور مصنوعی است.

 هر آنچه در خصوص میز کنفرانس مدرن باید بدانیم

ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها به واسطه فعالیت‌هایی که دارند مجهز به انواع مبلمان با کاربردی خاص و ویژه هستند. در این مکان‌ها شاهد میزهای متفاوتی مانند میز مدیریت، میز اداری، میز کنفرانس مدرن و ... هستیم. همان گونه که از اسم این نوع از میزها مشخص است هر کدام مربوط به شخص و بخش خاصی می‌باشد. وجود میز کنفرانس مدرن برای همه موسسات و ادارات و مراکزی که مشغول به فعالیت هستند ضروری و واجب بوده و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. یک میز کنفرانس مهم در یک اداره و ارگان می‌تواند گویای بسیاری از ویژگی‌های آن مجموعه باشد. پس در انتخاب و خرید آن باید نهایت سعی و دقت را به کار برد تا انتخابی درست و اصولی داشته باشیم. در این مقاله سعی داریم تا توضیحات جامع و کاملی در خصوص میز کنفرانس، انواع آن و نکات قابل توجه در هنگام خرید این میز در اختیار شما قرار دهیم.
میز کنفرانس مدرن:

 



به طور کلی بخشی از فضای یک اداره و یا سازمان به میز کنفرانس تعلق دارد. معمولاً این فضا به اتاق کنفرانس معروف است. از میز کنفرانس برای برگزاری جلسات مهم و کنفرانس ها و دیدار با مشتریان و یا حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود. معمولاً صاحبان مشاغل و مدیران برای تهیه میز کنفرانس به دلیل اهمیت آن نهایت دقت و وسواس را به خرج داده و بهترین و مناسب‌ترین نمونه را برای اتاق کنفرانس خود تهیه می‌کنند. میز کنفرانس مدرن هم به مراتب خیلی با کیفیت‌ تر و از نظر ظاهر نیز خیلی شکیل‌تر از میزهای کنفرانس معمولی هستند. میزهای کنفرانس مدرن معمولاً مدلی متفاوت‌ تر از میزهای کنفرانس معمولی داشته و حتی در مدل‌های سه بعدی نیز طراحی شده‌اند. جنسی که برای ساخت میز کنفرانس از آن استفاده می‌شود کابینت mdf ام دی اف، شیشه، چرم، آلومینیوم و یا ترکیبی از این‌ها می‌باشد. معمولاً برای شرکت‌ها و موسساتی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند میز کنفرانسی در سایز کوچک و برای شرکت‌های بزرگ با سابقه فعالیت طولانی میزهایی بزرگ و مدرن گزینه مناسب‌تری هستند. 

 

طراحی دکوراسیون داخلی 12


طراحی قفسه های کشویی برای کابینت آشپزخانه

برای استفاده بهینه از تمامی فضای موجود در طراحی کابینت آشپزخانه طراحی داخلی منزل خلاقانه می توانید برای تمامی طبقه ها از قفسه های کشویی که هر یک به صورت جداگانه قابلیت بازشدن دارند، استفاده کنید. با باز کردن کشو می توانید به راحتی تمامی لوازم داخل قفسه و کشو را ببینید و به این ترتیب با دسترسی بسیار آسان، وسیله مورد نظر خود را انتخاب کنید.


این روش کمک زیادی برای جلوگیری از گم شدن لوازم یا دور بودن از دسترس در مواقع ضروری می کند

ساخت قفسه دسته بندی شده برای ظروف غذا

همه ما در چیدمان ظروف غذایی پلاستیکی یا دارای درب داخل کابینت آشپزخانه و یافتن راحت آن ها به مشکل خوردیم. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به وفور از ظروف غذایی پلاستیکی استفاده می کنید، می توانید یک قفسه زیبا و منحصر به فرد برای نگهداری از آن ها طراحی کنید. به این ترتیب علاوه بر زیبایی، شکل مرتب و استفاده مناسب از فضا، به راحتی می توانید از ظروف استفاده کنید.

یکی از دلایل نظم ترتیب در فضای داخلی آشپزخانه به ظروفی که مواد غذایی را در آن ها نگه می دارید، بستگی دارد. به همین دلیل در اختیار داشتن ظروف کافی و استفاده درست از آن ها برای نگهداری مواد خوراکی اهمیت پیدا می کند.

به طور مثال اگر یک فضای کوچک در فضای داخل آشپزخانه در اختیار دارید که دیگران نمی توانند به راحتی آن را ببینند می توانید با ایده های مدرن در طراحی کابینت خلاقانه آشپزخانه از این فضا نیز به بهترین شکل استفاده کنید.

قفسه بندی این فضا و در نظر گرفتن فضای کافی برای تمامی مواد اولیه لازم به صورت جداگانه علاوه بر نظم و زیبایی، دسترسی را آسان می کند. طراحی قفسه ای جداگانه دکوراسیون تلویزیون دیواری برای روغن ها، شکر، نمک، برنج، مواد غذایی، ادویه ها و کتاب ها و سایر موارد می تواند سبکی منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند.


می توانید این قفسه ها را بدون ویترین، درب یا شیشه طراحی کنید تا جلوه ای متفاوت ایجاد کنید




 میز کنفرانس چیست؟

اتاق کنفرانس محلی برای گفتگو و تبادل‌نظر است. اتاق کنفرانس یکی از ملزومات هر اداره و شرکتی است که قصد همکاری با شرکت‌های دیگر را دارد. همچنین برگزاری جلسه میان کارکنان شرکت نیاز به یک مکان مجزا دارد.

    انواع میز کنفرانس
    میز کنفرانس با پذیرایی
    میز کنفرانس بدون پذیرایی
    میز کنفرانس با طراحی خاص
    مدل های میز کنفرانس

میز های کنفرانس‎‌‌ نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت ها در  شکل و طرح‎‌‌های گوناگون عرضه می‎شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیشه‌‌، آلومینیومی و ترکیبی می‎باشند.

میز‌‌های کنفرانسی که از جنس شیشه هستند قابل استفاده به عنوان میز اداری نیز می‎باشند. یک نکته مهم اینکه، برای جلسات و کنفرانس‎‌‌های بسیار رسمی بهتر است از میز کنفرانس ترکیبی فروش پارتیشن یا غیر شیشه‌ای استفاده شود که مخصوص و ویژه جلسات باشند و برای امر دیگری استفاده نشوند.


در میزهای کنفرانس‎‌‌ MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود. نکات مهمی در ساخت و تولید میز های کنفرانس‌‌ چوبی و MDF، استفاده از چسب‎‌‌های مرغوب برای متصل کردن قطعات می‎باشد که دوام میز را تضمین کند

طراحی دکوراسیون داخلی 11


در اینجا ۶ ایده برای طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه جهت نظم بخشیدن به فضا و استفاده بهینه را مطرح می کنیم. جالبی طراحی کابینت آشپزخانهخلاقانه در این موضوع است که تمامی افراد به آن علاقه زیادی دارند و همیشه مورد استقبال قرار می گیرد 

استفاده از جعبه های دو قسمتی با یک سینی برای چیدمان

در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کرد، نظم و ترتیب چیدمان تمامی لوازم است. این نظم باید در چیدمان مواد غذایی، ادویه جات، ظروف، لیوان ها تا سایر موارد به شکلی خلاقانه و هوشمند، رعایت شود.

به طور مثال میتوانید برای چیدمان مرتب ظروف ادویه طراحی و اجرای دکوراسیون اداری ، نمکدان ها و دمنوش ها که از همه آن ها در طول روز استفاده می کنید، از جعبه های دو قسمتی استفاده کنید و با یک سینی کوچک همه آن ها را از یکدیگر تفکیک کنید. البته این کار برای زمانی است که قصد تغییر در طرح کابینت آشپزخانه را دارید.


اما اگر به دنبال ایده های جدید برای خلاقیت در کابینت سازی هستید، باید در همان طرح اولیه برای تمامی موارد قسمت های جداگانه ای در نظر بگیرید.

می توانید این طبقه بندی را قفسه های یخچال و فریزر نیز انجام دهید

طبقه بندی کشوها و قفسه ها

زمانی که قصد چیدمان لوازم آشپزی را دارید، اصولا مجبور می شوید تا قابلمه، ماهیتابه و درب ظروف را بر روی یکدیگر قرار دهید. به همین دلیل چیدمان ظروف و کابینت آشپزخانه خیلی سریع نامرتب و بی نظم می شود.

با طبقه بندی کشوها و قفسه ها در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه می توانید به راحتی در زمان چیدمان یا استفاده از ظروف، بدون اتلاف وقت علاوه بر نظم بخشیدن به فضای داخلی شلف ها، تمامی ظروف را بیابید.

طبقه بندی قفسه ها همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کمد دیواری، اتاق لباس، لاندری روم نیز باعث افزایش نظم و جداسازی راحت تمامی لباس ها از یکدیگر می شود. می توانید این طبقه بندی را در یخچال یا محل نگهداری مواد غذایی نیز انجام دهید


استفاده از قفسه یا سبدهای کشویی در طبقه های زیر سینک کابینت

همه ما تمایل به تمیزی کفپوش آشپزخانه از اشیا، ظروف آشپزی، سطل زباله و سایر لوازم مصرفی در فضای داخلی آشپزخانه را داریم.

زمانی که ما قصد نوسازی یا تغییر طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را داریم، باید حتما یک قسمت مناسب در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه برای قرار دادن سطل زباله در نظر بگیریم. نمی توانیم در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک فضایی را که می توانیم به نگهداری سایر لوازم اختصاص دهیم را برای یک سطل زباله در نظر بگیریم.

برای حل این مشکل می توان از یک سطل زباله کشویی در فضای خالی زیر سینک استفاده کرد. برای ایجاد نظم در فضای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می توانید یک سطل زباله کشویی دو طبقه و برای جلوگیری از دیده شدن، در قسمت زیرین سینک ظرفشویی استفاده کنید. همچنین می توانید از یک سطل زباله کوچک که قابل آویزان کردن در قسمت داخلی پشت درب کابینت است استفاده کنید.

حتما از سطل زباله درب دار استفاده کنید تا از پخش بوی نامطبوع مواد غذایی دور ریز در آشپزخانه جلوگیری شود.

می توانید از ایده های قفسه بندی در طراحی دکوراسیون قیمت کمد بچه ام دی اف حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید. با اینکار علاوه بر ایجاد نظم در فضای حمام می توانید تمامی موارد مورد نیاز خود را به راحتی در اختیار داشته باشید

 

طراحی دکوراسیون داخلی 10


طراحی کابینت آشپزخانه مدرن با ایده های شیک و کاربردی

کابینت آشپزخانه یکی ازمهم ترین وسایل و اجزاء در درون هر خانه ای است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. در این بخش تصاویری زیبا از طراحی کابینت آشپزخانه را مشاهده خواهید کرد.

در هنگام طراحی کابینت نباید آن ها را منحصرا قیمت میز مدیریت اجزایی برای قرار دادن وسایل بدانید بلکه باید به جزییات دیزاین کابینت ها دقت کنید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه تان بوجود آورید.


اگر شما می خواهید در دکوراسیون منزل خود تغییراتی را بوجود آورید عوض کردن طرح و مدل و رنگ کابینت ها می تواند بهترین ایده برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان باشد برخی اوقات ایجاد تغییر و تحولات در طراحی کابینت ها آن چنان نتیجه دلچسبی را به شما می دهند که ممکن است از تغییر دادن بقیه فضای منزل خود صرف نظر کنید.

در هنگام دیزاین کابینت آشپزخانه بهتر است همواره از دو دکوراسیون اداری لاکچری رنگ مکمل استفاده کنید تا بتوانید دکوراسیون متفاوت و شیکی را در درون فضای آشپزخانه خود بوجود آورید.


بهتر است برای آشپزخانه های کوچک و فاقد نور از ترکیبی از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید. استفاده از رنگ های قرمز و آبی کاربونی و هر گونه رنگ بسیار تند و زننده برای کابینت به زودی دل شما را می زند و ممکن است دیگر در فضای آشپزخانه تان احساس راحتی و آرامش نکنید.




آیا از ایده های مدرن برای طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه استفاده کردید؟

در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه دیوایر یا جداکننده های کشو، قوطی های سطل زباله زیر کابینت ظرفشویی، یا طبقه بندی کشوها و طراحی جای لیوان و سایر ظروف در آن ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در طراحی تخصصی دکوراسیون داخلی منزل میز مدیریت خاص می توان پیشنهادها و ایده های سفارشی زیادی را دقیقا مطابق با سبک زندگی و لایف استایل مشتری و اصول زیباشناسی مطرح کرد تا سبک درستی برای پیاده سازی انتخاب شود.


با تغییر در سبک زندگی علیرغم تفاوت سبک طراحی دکوراسیون داخلی منطبق بر شرایط زندگی هر فرد، می توان گفت که ایده های خلاقانه و هوشمند در سبک دکوراسیون داخلی مدرن، برای همگی کارآمد و مفید هستند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 9

آویزهایی به شکل قلاب یا چنگگ:

دیوار ها نیز فضای خوبی برای ذخیره سازی هستند، به جای آویزان کردن عکس یا وسایل تزیینی قلاب هایی را به دیوار آویزان کنید تا فضای ذخیره سازی را به آشپزخانه ی شما اضافه کند و به مرتب شدن آشپزخانه شما کمک کند.
رنگهای زندگی بخش:

اگر آشپزخانه ی شما این قدر رنگی دکوراسیون اتاق کودک ، سرزنده و با روح باشد دیگر چه کسی راجع به سایز کوچک آن انتقاد خواهد کرد؟

فضای بالایی را خالی کنید ، با این کار  فضای دید رو به بالا گسترش می یابد و فضایی باز برای نفس کشیدن ایجاد می شود.از کاشی های رنگ روشن و رنگی استفاده کنید. روی دیوارها قفسه های باز بزنید و از گلدان و ظروف رنگی استفاده کنید.
قفسه های دیواری کاربردی :

قفسه های دیواری بهترین راه ذخیره سازی در فضا های شلوغ می باشد .برخلاف کابینت ها ، قفسه های باز فضایی منعطف برای ذخیره سازی و گزینه ای برای مرتب شدن وسایل بدون مختل شدن فضا ارایه می دهد.
خطوط مرتب قفسه ها بدون (دوربندی) بسیار مدرن  است و جلوه ای مرتب دارد. شما از این قفسه ها می توانید برای قرار دادن ظروف دم دستی
از گوشه ها نهایت استفاده را ببرید.

کابینتهایی که در گوشه ها وصل می شوند، ولی دسترسی به آنها دشوار است، هنوز بدون کاربرد هستند و از آنها استفاده نمی شود.کابینتهایی را در گوشه ها نصب کنید که بدون فشار و کشش کمد زونکن اداری بتوانید به وسایل دسترسی داشته باشید و بتوانید وسایلتان را به سادگی بردارید.

کشو های چرخ دار آشپزخانه:

هر آشپزخانه ای به کشو نیاز دارد ، اما اگر فضای شما شلوغ است می توانید از این گزینه استفاده کنید.کشوی چرخ دار بهترین راه حل برای آشپزخانه ی شما است. زمانی که به آن کشو نیاز دارید آن را بیرون بیاورید و زمانی که به فضای خالی نیاز دارید آنها را به گوشه ای هل بدهید. 
کلام آخر :

فضای آشپزخانه های امروزی تقریبا کوچک است.و فضا سازی برای جا دادن همه وسیله ها به یک چالش برای طراحان و خانواد ها تبدیل شده است. اینکه شما نکته ها و ایده های مد و به روز  پارتیشن دوجداره را بشناسید و از آنها برای دکور بندی استفاده کنید شما را هنگام جا به جایی و یا حتی تعویض کابینت آسوده خاطر کند. از رنگ های روشن استفاده کنید و قفسه های باز را فراموش نکنید. هر گوشه  ای میتواند یک کشو یا یک قفسه داشته باشد.به همه زوایا دقت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید

طراحی دکوراسیون داخلی 8

کشوهای سازمان‌دهی کننده:

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه ،نیمی از مسیر برای بزرگ‌تر نشان دادن کابینت آشپزخانه کوچک اما مدرن شما است.پیشخوان آشپزخانه‌ی خود را تمیز نگه‌دارید و کابینت‌ها را مرتب کنید.
این کشوهای سازمان‌دهی کننده ،تمام وسایل میز کار اداری شما را مرتب و سرجای خود قرار می دهد،وسایل شما با این روش جای زیادی را اشغال نخواهد کرد و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر می‌شود. در کمدها و کابینت ها از سبدها برای جدا کردن مواد غذایی استفاده کنید.

به نور اجازه‌ی ورود به درون را بدهید. 

هر چه قدر که می‌توانید پنجره‌ها را بازکنید و اجازه دهید تا نور طبیعی وارد آشپزخانه شود.پنجره‌های باز، فضای دید را گسترده‌تر می‌کند و باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. وسیله‌های زیبا و برازنده‌ای را برای جلوه‌ی بیشتر آشپزخانه‌ی خود ، به فضا اضافه کنید.

نور آفتابی که از پنجره به داخل می تابد گرما و صمیمت را به خانه می آورد. اگر بتوانید یک میز کوچک در کنار این پنجره پر نور قرار دهید قطعا یک فضای خوب برای دورهمی های خانوادگی خواهید داشت 
انبار ( فضای ذخیره‌سازی ) عمودی:

فضا و ذخیره‌سازی یک چالش همیشگی برای خانه‌های کوچک است .خلاقیت به خرج دادن برای سیستم ذخیره‌سازی باعث می‌شود از هر اینچ که در اختیار شماست بهترین استفاده را ببرید. کشوهای عمودی برای استفاده از فضای خالی بین کابینت‌ها ، دیوارها و وسایل شما هست. قرار دادن یک کشوی عمودی پارتیشن کنار گاز برای جاسازی ادویه ها می تواند ایده عالی باشد تا همهخ چیز برای پخت و پز به سهولت در دسترس شما قرار بگیرد 

کشوهای کوچک و کاربردی برای آشپزخانه:

کابینت آشپزخانه کوچک می‌تواند با کشوهای مناسب بزرگ‌تر به نظر برسد.این کشوی کوچک اما کامل و کاربردی فضای ذخیره‌سازی بیشتری را ایجاد می‌کند و مطابق با آخرین مد است

از چوب ها برای سازماندهی و فضا سازی در شلف دیواری تلویزیون این کشو ها استفاده کنید. و البته که آنها را سنگین نکنید

طراحی دکوراسیون داخلی 7


کابینت‌های آشپزخانه فضای بسیار بزرگی از خانه شمارا به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین ناگفته پیداست که اگر نقشه پیش‌ساخته آشپزخانه شما کوچک است، پس کابینت‌های کوچکی برای آشپزخانه موردنیاز خواهد بود. 
در حالت کلی، اندازه پایه‌ای کابینت‌های آشپزخانه به‌صورت ۲۴ اینچ عمق و ۳۶ اینچ ارتفاع می‌باشد. آن‌ها مستقیماً روی کف آشپزخانه قرارگرفته یا روی پایه‌های نگهدارندِ ۴ اینچی مستقر می‌شوند. پهنای آن‌ها می‌تواند برحسب چیزی که رویشان قرار می‌گیرد متغیر باشد، از قبیل ظرف‌شویی‌ها، اجاق آشپزی یا پیشخوان آشپزخانه. کابینت‌های دیواری معمولاً دارای ۲۴ اینچ ارتفاع و ۱۲ تا ۱۶ اینچ عمق می‌باشند. پهنای استاندارد برای کابینت‌های دیواری دو در، ۳۰ تا ۳۶ اینچ است.
اگر جایی که در آن کار می‌کنید منطبق با کابینت‌هایی میز اداری ارزان قیمت با اندازه‌های استاندارد نیست، یکی از گزینه‌های احتمالی، ساختن کابینت‌های مرسوم در آشپزخانه است که فضای نگهداری موردنیاز شمارا در یک فضای تنگ فراهم بیاورد.

در حال حاضر فضای عمده منازل کوچک می باشد و به تبع آشپزخانه بزرگی هم نخواهند داشت. ما با شناخت دغدغه های شما در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک ایده هایی را در این مقاله مطرح کرده ایم تا شما به روز و مدرن فضای منزل و آشپزخانه خود را چیدمان و طراحی کنید.البته شما برای بزرگ نمایش دادن محیط خود می توانید از مقاله ایده های جذاب فضاسازی در آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن کمک بگیرید
چند ایده جذاب برای طراحی  کابینت آشپزخانه کوچک و مدرن
فضای کار کشویی:

فضای پیشخوان در آشپزخانه‌های کاربردی یک مزیت محسوب می‌شود.زمانی که فضا در آشپزخانه محدود و کم است،با فضای کشویی می‌توان خلاقیت به خرج داد.این تخته‌ی مخفی که برای خرد کردن مواد غذایی است ؛ کارایی کابینت آشپزخانه کوچک را بالا می‌برد.

این تخته ها را نزدیک سینک یا گاز جایی که فضای مناسب برای اماده کردن غذا باشد قرار دهید و بعد از کار و البته تمیز کردن آن به راحتی آن را جمع کنید.این تخته ها بسیار کار آمد هستند و برای شما بهترین فضا را جهت پخت و پز فراهم می کنند.
رنگ‌های مایل به سفید:

رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ سفید باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. اما اگر رنگ سفید موردعلاقه‌ی شما نیست و در نظر شما بسیار مطلق و درخشان است می‌توانید از خرید میز کنفرانس رنگ‌های جایگزین نزدیک به رنگ سفید(مثل کرم ، زرد کمرنگ و خاکستری)استفاده کنید.این آشپزخانه به خاطر دیوارهای سفید و قفسه‌های دیواری و کابینت‌های سفید، بسیار زیبا و بزرگ به نظر می‌رسد.


خاکستری در بین طراحان   میز کانتردار یک رنگ محبوب است و گرایش آنها امروزه به تناژ رنگ های خاکستری مایل شده است.این رنگ ها را می توانید با رنگ های تند و رو شن دیگری مثل سبز و آبی ترکیب کنید تا فضا زیبا تر به نظر بیاید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی 6

Image result for ‫دکوراسیون داخلی‬‎


پارتیشن چیست و در محیط های گوناگون چه کاربردی دارد؟
پارتیشن بندی یعنی تقسیم بندی، دسته بندی و جداسازی. قبلا پارتیشن ها تا سقف برای جداسازی امتداد می یافتند و فضایی برای دکوراسیون را از هر دو طرف به وجود می

آوردند. پارتیشن بیشتر برای نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه کاربرد پارتیشن ها گسترش یافته و در بسیاری از موارد برای کاربردهای گوناگون مورد

استفاده قرار می گیرد. از جمله موارد استفاده از پارتیشن می توان به جداسازی فضای ورودی به وسیله پارتیشن از بقیه ی فضاها، تفکیک فضای نشیمن با سایر فضاها و تبدیل

آن به یک اتاق پارتیشنی، پنهان کردن فضاهای نامناسب و ستون ها و دیوارهای کج و... . پارتیشن بندی امروز تا حدی گسترش یافته که در بسیارس از فضاها مورد اهمیت

بسیاری است و در این کار از افراد ماهر و طراحان داخلی کمک و راهنمایی گرفته می شود.

مقاله پیشنهادی: جداسازی با پارتیشن در مکان های مختلف

از این رو بر آن شدیم تا علاوه بر معرفی برخی از انواع پارتیشن ها، کاربرد پارتیشن را در برخی مکان های پرکاربرد مورد بررسی قرار دهیم:

انواع مختلف پارتیشن کدامند؟
پارتیشن ها انواع گوناگونی دارند که می توان آن ها را بدین گونه برشمرد: پارتیشن شیشه ای، پارتیشن چوبی، پارتیشن تک جداره، پارتیشن دوجداره، پارتیشن قابل شستشو،

پارتیشن آگوستیک، پارتیشن ام دی اف و غیره که هر کدام با توجه به کاربرد و فضای مورد نظر می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

طراحی و جلوه ی پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای با وجود جلوه ای که دارند با تمامی فضاها سازگاری دارند. ترکیب شیشه با فریم استیل می تواند جلوه ی پارتیشن شیشه ای را خاص تر کند. استفاده از

استیل در پارتیشن شیشه ای جلوه ای بی مانند و زیبا را به پارتیشن شیشه ای می بخشد. ترکیب شیشه با یراق آلات موجب شده که جلوه ی پارتیشن های شیشه ای بسیار جذب

کننده به نظر بیایند و می تواند در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار بگیرد.

در چه مکان هایی استفاده از پارتیشن چوبی مناسب است؟
همه ی ما می دانیم چوب بیشتر باید در جاهایی مورد استفاده قرار بگیرد که رطوبت کمتری دارند یا اصلا رطوبت وجود ندارد؛ پس اولین کار مهم این است که پارتیشن های

چوبی را در مکان هایی دور از رطوبت نصب کنیم که بتواند با طول عمر بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از پارتیشن های چوبی در پذیرایی، اتاق خواب ها،

غذاخوری و فضای نشیمن می تواند بهترین جاهایی باشد که می توان نصب کرد. هر چند که در برخی مکان های اداری نیز در بخش هایی همچون آبدارخانه از این پارتیشن

استفاده می شود.

پارتیشن ضد حریق چیست؟
پارتیشن ضد حریق پارتیشنی می باشد که قابل آتش سوزی نیست. امروزه استفاده از کلسیم سیلیکات در پارتیشن ها باعث شده که از حریق گرفتن آن ها جلوگیری شود. پارتیشن

های ضد حریق با عایق بندی مناسب در بیشتر مکان ها کاربرد فراوان دارند.پارتیشن ضد حریق علاوه بر این خصوصیتش ضد کپک نیز می باشد. ارتفاع دیوار پارتیشن های

ضد حریق به 12 متر تا ضخامت های مختلف قابل سفارش اند. علاوه بر این ها می توان به ضد آب بودن این پارتیشن ها اشاره کرد.

بهترین ایده ها برای اجرای پارتیشن اداری
پارتیشن اداری یکی از جداکننده های موقت فضای اداری است که به منظور بهینه سازی، زیباسازی و نظم دهی به فضای اداری بیشتر کاربرد دارد. دیوارهای پوشیده از گل و

گیاهان ایده ای عالی برای اجرای پارتیشن اداری است. شما می توانید پارتیشن های خود را با فلاورباکس نیز تزئین کنید واجرای پارتیشن اداری را بی نظیر کنید. استفاده از

پارتیشن های کوتاه و بلند اداری هم یکی از بهترین ایده ها برای اجرای پارتیشن بندی در فضاهای اداری مختلف است.

استفاده از پارتیشن دوجداره در پارتیشن بندی اداری
یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن در محیط های اداری، پارتیشن دوجداره می باشد، چرا که این نوع  پارتیشن مناسب این مکان بوده و هر گونه مزاحمت های صوتی را مانع

می شود. در پارتیشن دوجداره از شیشه های دوجداره استفاده می کنند که اغلب مواقع نیز از شیشه های مات به کار می برند تا از مزاحمت های دیداری نیز جلوگیری شود.

ارتفاع پارتیشن های دوجداره در پارتیشن بندی اداری، امری کاملا سلیقگی بوده و بستگی به فضا و کاربرد آن دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پارتیشن های اداری مقاله پارتیشن های اداری و مزایای آنها را مطالعه کنید.

طراحی پارتیشن منزل مسکونی به صورت خلاقانه و مدرن
یکی دیگر از مکان هایی که پارتیشن بندی بسیاری در آن انجام می شود، منازل مسکونی می باشند که در این بخش به بررسی اجمالی آن می پردازیم. از آنجایی که داشتن فضایی

بزرگ و پر کاربرد در منزل همیشه مورد توجه بوده است، پارتیشن ها می توانند این کار را در قالب دکوراسیون منزل به شما ارائه دهند. یک قفسه ی بزرگ کتاب  می تواند به

عنوان طراحی  پارتیشن منزل به کار برود. طراحی پارتیشن کنفی هم مورد مناسب و مدرنی برای دکوراسیون منزل است. در طراحی پارتیشن منزل خود می توانید از اشکال

هندسی و الگوهای چرخشی استفاده کنید؛ مسلماً این عمل پارتیشن مدرن و خلاقانه ای را برای دکوراسیون منزل شما فراهم می کند. طراحی پارتیشن های چند منظوره برای کمد بچه گانه منزل هایی که فضای کوچکی در اختیار دارند راهکاری مناسب و خلاقانه به حساب می آید. در منزل هایی که دارای حیاط هستند نیز می توان از پارتیشن حیاط استفاده کرد و


آن فضا از برخی قسمت ها جدا کرد. 

پارتیشن بندی اتاق خواب و اتاق کودک
استفاده از قفسه ای باز و بزرگ در اتاق خواب می تواند پارتیشن خلاقانه ای در اتاق خواب باشد یا استفاده از دارتیشن هایی که سبک مدیترانه ای دارند می تواند پارتیشن

خلاقانه ای برای اتاق خواب باشد. با قرار گیری مناسب تخت می توانید   تخت خواب کودک تاج تخت را که از هرگوشه ی آن بلندتر است به عنوان یک پارتیشن خلاقانه برای اتاق خواب خود به


کار ببرید و آن را مابین فضای تخت و حمام قرار دهید.

امروزه استفاده از شیشه های سکوریت و شیشه های نشکن بیشتر در پارتیشن های شیشه ای کاربرد دارند. اگر شما نگران دکوراسیون و جداسازی اتاق خواب کودکتان هستنید

می توانید از این نوع پارتیشن شیشه ای برای اتاق خواب کودک خود استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید با قرار دادن پارتیشن شیشه ای در اتاق خواب کودک این امکان را به

او بدهید که بر روی پارتیشن با آب رنگ های خود نقاشی بکشد و آن را به یک پارتیشن خلاقانه بدل کند.

انواع پارتیشن‌بندی ازنظر موقعیت مکانی
1) پارتیشن ثابت: این نوع پارتیشن‌بندی زمانی که است که اجزای پارتیشن روی زمین محکم قرارگرفته و پیچ شوند.

2) پارتیشن متحرک: در این نوع پارتیشن شما قابلیت تغییر و جابجایی را خواهید داشت و خواهید توانست که پارتیشن موردنظر خود را در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید.

انواع پارتیشن‌بندی ازنظر جنس
دقت داشته باشید که از جنس‌های مختلفی در پارتیشن‌بندی استفاده می‌شود که در ادامه مقاله قصد داریم سه مورد از پرکاربردترین انواع پارتیشن را به شما معرفی کنیم:
این سه مورد شامل پارتیشن‌‌های شیشه‌ای، MDF و PVC هستند که در موارد زیر درباره مزایای هر کدام نکاتی را ارائه خواهیم کرد...

پارتیشن‌بندی از نوع شیشه‌ای
1) تمیزی راحت با یک شیشه‌شور و یک دستمال تمیز
2) انعطاف‌پذیری بالا
3) قابلیت جابجایی آسان
4) عایق صوتی به‌شرط کیفیت شیشه و دوجداره بودن آن
5) دارای انواع مختلف همچون مات، سکوریت، رنگی و ....
6) استفاده از نور طبیعی خورشید به دلیل قابلیت عبور نور در آن و صرفه‌جویی در هزینه
7) هزینه به نسبت پایین در نصب آن و سرعت بالا در اجرای این نوع پارتیشن‌

 

پارتیشن‌بندی از نوع MDF
1) اگر علاقه به جنس چوب دارید می‌توانید این حالت از انواع پارتیشن‌بندی را انتخاب کنید.
2) دارای استحکام و مقاومت بالا
3) اگر محیط پرسروصدایی دارید، این نوع پارتیشن می‌تواند به شما کمک کند چرا که عایق صوتی است.
4) در محیطی که رطوبت زیاد بوده و احتمال رشد قارچ وجود دارد، این نوع پارتیشن‌ دارای مقاومت بالایی که مانع از پوسیدگی خواهد شد.

 

پارتیشن‌بندی از نوع PVC
1) وزن سبک و قیمت مناسبی دارد.
2) ساخته‌شده توسط ونیل (پلاستیک سخت) به همراه روان کننده‌ها
3) مقاومت و استحکام بالایی دارد.
4) همانند دو نوع قبلی، این مورد هم در برابر صدا عایق است.
5) ارائه رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در طراحی این نوع پارتیشن
6) تمیز کردن راحت تنها با یک دستمال مرطوب

دقت کنید که از جنس‌های دیگری هم در ساخت پارتیشن استفاده می‌شود و حتی به‌صورت ترکیبی هم از ترکیبات مختلف برای ساخت استفاده می‌کنند مثلاً از انواع پارتیشن‌بندی

می‌توان به پارتیشن شیشه و MDF اشاره کرد که به‌صورت ترکیبی ایجاد شده‌اند.

پارتیشن بندی اداری در انواع تک جداره و دوجداره
قبل از اینکه بخواهیم درباره پارتیشن اداری صبحت کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که انواع تک جداره و دوجداره، شاید تنها تفاوتی که می‌توان درباره آن‌ها بیان کرد، تفاوت

ازلحاظ هزینه و زیبایی است  و نمی‌توان خیلی از لحاظ سختی و مقاومت آن‌ها را متفاوت تلقی کرد.

پارتیشن‌بندی تک جداره اداری
همان‌طور که از اسم آن هم مشخص است در این حالت شما با قاب‌های یک تکه مواجه هستید که وزن سبکی داشته و در آن‌ها تنوع و ظاهر به نسبت دوجداره کمتر است.
ضمناً برای استحکام بیشتر در این نوع، از ستون‌هایی در ساختار آن استفاده‌شده است که باعث خواهد شد که به‌راحتی روی زمین قرار بگیرد و از لحاظ قیمتی هم نسبت به نوع

دیگر ارزان‌تر است.

 

پارتیشن‌بندی دوجداره اداری
این نوع پارتیشن به دلیل طراحی زیبا و تنوعی که درون خودش دارد علیرغم اینکه دارای قیمت بالاتری نیز است، نسبت به نوع دیگر دارای طرفداران بیشتری است.
در این نوع برخلاف تک جداره دیگر نیازی به ستون‌هایی برای قرارگیری روی زمین و ایجاد مقاومت نیست چرا که پارتیشن دوجداره خودش دارای استحکام و مقاومت است.

معمولاً در این سبک و در فضای بین دو جداره‌ها، ساختارهای پرده مانند یا کرکره مانند استفاده می‌شود.
اگر در یک اتاقی همراه با سیستم‌ها و شبکه‌های مختلف هستید، نیاز نیست نگران کابل‌ها و سیم‌ها باشید چرا که در قسمت‌هایی از این نوع پارتیشن شما خواهید توانست کابل‌ها و

سیم‌ها را بصورت منظم قرار دهید.

از پارتیشن تک جداره می‌توانید به‌عنوان عایق صوتی استفاده کنید اما اگر در محیطی هستید که واقعاً سروصدای آزاردهنده‌ای دارد، می‌توانید از نوع دوجداره استفاده کنید چرا

که بهتر می‌تواند عایق صدا باشد.

پارتیشن‌بندی در منزل
اگر منزل شما کوچک است و می‌خواهید بیشترین استفاده را از فضاهای خود ببرید، بهترین کار این است که محیط خود را پارتیشن‌بندی کنید. مثلاً فرض کنید اگر یک اتاق نسبتاً

بزرگی دارید، می‌توانید با پارتیشن، قسمتی را برای استراحت و قسمتی را برای کار کردن خود در نظر بگیرید. یا فرض کنید می‌خواهید فضای ناهارخوری شما از فضایی که

اتاق نشیمن شماست جدا باشد، در اینجا اگر خانه‌ای نقلی و کوچک داشته باشید، خواهید توانست با پارتیشن، این دو فضا را از همدیگر تفکیک کرده و از آن نهایت لذت ببرید.

حتی ممکن است از پارتیشن برای تفکیک سطح سرویس بهداشتی و حمام خود استفاده کنید. همه‌چیز در خانه در اختیار و سلیقه شماست که چگونه دکور خانه خود را ساخته‌ و

پرداخته نمایید.



استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها در پارتیشن‌بندی
دقت کنید که همیشه نیاز نیست بهترین ترکیب‌ها و مواد را برای ساخت پارتیشن خود استفاده کنید. گاهی استفاده از چند گلدان گل، یک کتابخانه، چندتکه چوب و ... می‎تواند

فضایی دل‌نشین را برای شما و مهمانان شما پدید آورد پس اجرای پارتیشن‌بندی لزوماً با صرف هزینه‌های گران‌قیمت همراه نیست.

نتیجه‌گیری

استفاده از پارتیشن را به کسانی که می‌خواهند تغییری را در دکوراسیون خود پدید آورند، توصیه می‌کنیم. در این مقاله درباره انواع پارتیشن بندی صحبت کردیم حال شما

می‌توانید بسته به بودجه و هدفی که دارید، نوع پارتیشن خود را لحاظ کرده و سفارش دهید.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 5


سبک های مختلف دکوراسیون داخلی : برای طراحی داخلی اولین اقدام داشتن اطلاعات درباره انواع مختلف سبک های دکوراسیون است . سبک های مختلف شامل مدرن،

مینیمال، اسکاندیناوی و صنعتی و ... می باشد که فرق های هم باهم دارند و هر کسی به علاقه خود در چیدن آن ها را برای محیط زندگی خود استفاده می کند. - سبک دکوراسیون

مدرن : کلمه مدرن در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه با رنگی ساده و منظم مثل استیل و شیشه طراحی می شود می گویند. در دکوراسیون مدرن عواملی مانند سادگی در

همه جای منزل قابل مشاهده است و از ویژگی های سبک مدرن صاف، صیقلی و براق و شفاف دخالت دارند. 2- سبک دکوراسیون امروزی : سبک مدرن و امروزی دو سبک

متفاوت می باشد و اغلب به جای هم استفاده می شود. فرق بین آن ها در سبک مدرن شیوه طراحی است که در قرن بیستم شروع می شود. از جهتی دیگر سبک امروزی انعطاف

پذیری بالایی دارد و تعهد چندانی به سبک خاصی ندارد. در دکوراسیون امروزی راحتی در فضا موجود است.  بر عکس سبک مدرن فضای چیدمان راحتی در آن وجود ندارد و

احساس صمیمیت بیشتری به مخاطب انتقال می دهد. 3- سبک دکوراسیون مینیمال :  سبک مینیمال یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. در سبک مینیمالیست استفاده

از پالت های رنگی مجاز می باشد و وسایل استفاده شده براق نمی باشد. در اصل سفید یکی از رنگ های پرکاربرد رنگ در دکوراسیون مینیمال است. مینیمال به معنای سادگی و

نبودن عنصرهای اضافی از محیط است. 4- دکوراسیون صنعتی :  ایده سبک دکوراسیون از دوره انقلاب صنعتی اروپا ریشه گرفته است و منازل شهری قرن 17 و 18 میلادی

در اروپا می باشد. در این نوع سبک استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون پرکاربرد است . یک خانه طراحی شده به روش صنعتی از یک روش استفاده شده از ساختمان

صنعتی است. 5- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی : در طراحی سبک اسکاندیناوی وسایل استفاده شده در خانه همانند مبلمان از یک اثر هنری الهام گرفته شده است. این نوع سبک

به سبک مینیمال نزدیک می باشد در اصل سبک مینیمال بیشتر ویژگی خود را از سبک اسکاندیناوی مدرن الهام می گیرد. 6- سبک دکوراسیون فرانسوی : در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از رنگ های گرم و ملایم مرسوم است. در میان انواع دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی استفاده از ظرف های چینی نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می شود.

مدرک طراحی دکوراسیون داخلی : علاقمندان و افراد با داشتن مدرک طراحی دکوراسیون داخلی یک قدم از کسانی که فقط علاقه دارند نزدیک تر به این حرفه می باشند. چون در کنار هر علاقه داشتن مهارت و تمرین و بدست آوردن تجربه نیاز است به همین عنوان گذراندن دوره یکی از لزومات هر فرد برای هر رشته از جمله رشته طراحی دکوراسیون

داخلی می باشد. قانون دکوراسیون : - حذف تابلوهای کوچک  دکوراسیون داخلی از دیوارهای بزرگ منزل :  برای بهترین چیدمان در منزل باید تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای بزرگ را حذف کنیم


با این کار دیوار خانه کوچک به نظر می رسد. برای این کار استفاده از تابلوهای دو سوم عریض تر از دیوار مناسب می باشد تا یک دکوراتیو به حساب آید. -    استفاه از تعداد

نور مناسب در منزل : استفاده از نورهای زرد ، میزان گرما و زردی به رنگ اضافه می کنند. در واقع، نورهای سفید سبب اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ ها می گردد.


کودکان روح بسیار لطیف و حساسی دارند. بنابراین آرامش و امنیت آنها به‌ویژه هنگام خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است زیرا

کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه‌ی آنها طراحی شده باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد رؤیای کودکان دلبندتان را در اتاق‌شان

منعکس کنید. از آنها بپرسید به چه چیزهایی علاقه دارند و بر اساس آن وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. دکوراسیون اتاق‌ کودک بسته به نوع زمینه‌ی آن ممکن است مقرون‌به‌صرفه

یا گران تمام شود. این به شما بستگی دارد که برای این کار چقدر هزینه کنید. البته اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید و نکات ذکرشده در این مطلب را رعایت کنید، می‌توانید با

هزینه‌ی کم نیز اتاق زیبایی طراحی کنید. 

۱. از پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید
رنگ‌ها می‌توانند حال‌وهوای ما را تغییر بدهند. پرده‌های رنگارنگ به اتاق شادی و روشنایی می‌بخشند. رنگ پرده را طوری انتخاب کنید که با زمینه‌ی اتاق هماهنگ باشد. رنگ‌های

روشن می‌توانند اتاق را روشن و تمیز جلوه دهند.  دکوراسیون منزل برای کاهش نور شدید می‌توانید از والان و شید استفاده کنید. والان و شید را از رنگ‌های مکمل رنگ پرده، انتخاب کنید.


۲. برای دکوراسیون اتاق کودک می‌توانید از اسباب‌بازی‌های خودش استفاده کنید
اسباب‌بازی‌های کودکان معمولا رنگارنگ هستند و شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. با استفاده از اسباب‌بازی‌های کودک به‌عنوان تزئینات اتاق، هم در هزینه و هم در فضای

اتاق صرفه‌جویی خواهید کرد. البته در نوع چیدن آنها باید کمی سلیقه به‌خرج دهید. اسباب‌بازی‌های بزرگ را با قلاب آویزان کنید و اسباب‌بازی‌های کوچک‌تر را در قفسه‌ها قرار

دهید.

۳. برای دیوار از ترکیب رنگ و کاغذدیواری استفاده کنید
از رنگ‌های روشن و شاد برای دیوار استفاده کنید. بخشی از دیوارها را با کاغذدیواری و پوستر تزئین کنید. می‌توانید از همان شیوه برای تزئین کمدها نیز استفاده کنید. به جای

کاغذدیواری می‌توانید از نقاشی نیز استفاده کنید. موضوع نقاشی‌ها می‌تواند گل، اتومبیل مسابقه و هر چیزی باشد که کودک به آن علاقه دارد.

۴. از پارچه‌های مناسب در اتاق‌ کودک استفاده کنید
بهتر است پارچه‌های مورد استفاده در اتاق‌خواب کودک مانند روتختی، ملافه‌ها و بالش با زمینه‌ی اتاق هماهنگ باشد. روکش صندلی راحتی و پرده‌ها نیز بهتر است با زمینه‌ی

اتاق مطابقت داشته باشند.

۵. تزئین سقف را هم مدنظر قرار دهید
از وسایل تزئینی درخشان با زمینه‌ی تاریک در سقف استفاده کنید. می‌توانید از طرح ماه و ستاره استفاده کنید. به این ترتیب، کودک هنگام خواب از تماشای آنها لذت می‌برد و با

آرامش می‌خوابد. 

۶. استفاده از وسایل آموزشی در دکوراسیون اتاق کودک
آموزش کودک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همیشه باید در مرکز توجه‌تان قرار بگیرد. بنابراین در طراحی اتاق، سعی نکنید فقط به جنبه تفننی و زیبایی آن اهمیت دهید. در

کنار وسایل تزئینی، کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های آموزشی‌اش را نیز قرار دهید. با این کار، کودک هم آموزش می‌بیند و هم تفریح و سرگرمی خواهد داشت.

۷. در تزئین اتاق از عکس‌های کودک استفاده کنید
عکس‌های مورد علاقه‌ی کودک‌تان را روی دیوار یا هر جای مناسب دیگر نصب کنید. عکس‌هایی را که در تعطیلات، در مدرسه یا در روزهای خاصی از او گرفته‌اید به انتخاب

خودش در اتاقش قرار دهید.

۸. فضاهای خلاقانه در اتاق ایجاد کنید
اتاق کودک باید فضاهایی داشته باشد که وسایلش را در آنها بگذارد. جاهای مختلفی از اتاق را در نظر بگیرید و هر بخش را به یکی از وسایلش (اسباب‌بازی، لباس، کتاب و نظایر

آن) اختصاص دهید. این فضاها باید طوری انتخاب شوند که در دسترس کودک باشند. به او آموزش دهید پس از هر بار استفاده از وسایلش آنها را به جای خود برگرداند. نحوه‌ی

سازمان‌دهی وسایلش را به او یاد بدهید.

۹. پوشش کف اتاق باید مناسب باشد
کودکان دوست دارند هنگام بازی روی زمین بخزند. دکور تلویزیون بهتر است کف اتاق را فرش کنید که از پا، زانو، دست و سایر قسمت‌های بدنش محافظت کند. حتی می‌توانید به جای فرش، از


تشک‌های لاستیکی مخصوص استفاده کنید. 

۱۰. از چراغ‌خواب‌های زیبا استفاده کنید
اتاق کودک در شب نباید بیش از حد تاریک باشد، بنابراین بهتر است از چراغ‌خواب استفاده کنید. چراغ‌خواب‌های متنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای کودکان وجود دارد.

حتی می‌توانید از نوع ساده‌ی آن استفاده کنید و خودتان آن را تزئین کنید.

سخن آخر
درست است که دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند تا حدودی برای او آرامش و شادی به ارمغان بیاورد، اما آنچه از همه‌چیز برای یک کودک

مهم‌تر است، عشق و محبت شماست. یادتان باشد برای موفقیت لازم نیست لذت زندگی کردن را فراموش کنید. حتی با وجود کار سخت و مشغله‌ی فراوان، باید بیشترین زمان

ممکن را به کودکان‌تان اختصاص بدهید. آنها بیش از هر چیز به علاقه و توجه شما نیاز دارند.

طراحی پارتیشن بندی از جمله امور مربوط به طراحی داخلی است که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پارتیشن انواع گوناگونی دارد که در فضاهای مختلف کاربرد

دارد و می تواند در کاهش هزینه های تقسیم بندی کمک شایانی به کاربران داشته باشد.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 4


به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و

تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، 

داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی

کننده اصولی باشد که در فوق به آنها اشاره شد.

تعریف دکوراسیون داخلی :  کوراسیون معنای میز مدیریت هماهنگ سازی طراحی شده برای به وجود آوردن رنگ ها، اثاثیه ها و دیگر اشیای در یک بخش از محیط خانه و یا هر جای دیگر از


ساختمان به روش شیک و هنرمندانه را طراحی دکوراسیون می گویند. زمانی که حرف از چیدمان منزل به حساب می آید نقش یک دکوراتور داخلی را باید برای خود ایفا نمایید. با

این حال، دکوراسیون داخلی مثل بقیه هنرها جذاب، جزکاری و ریزکاری و سایر تکنیک های متفاوتی است که به همین عنوان سلیقه ها و نیازهای دوران، در حال تغییر می باشند.  

در تعریف های متعدد از دکوراسیون داخلی یک اتصال میان معماری و طراحی داخلی وجود دارد. طراحی داخلی مثل بقیه معماری های ساختمان و عنصرهای به کار رفته

ساختمان در ارتباط است. معماران داخلی همراه با دانش نئوپان ملامینه و تجربه و سابقه کاری خود به طراحی دکوراسیون می پردازند، به صورتی که برابری در فضا به وجود می آورند. در


دکوراسیون داخلی هنرهای مانند سبک و اصول وجود دارد ، که هر کدام از چیدمان های بر اساس سیلقه می باشد. امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای بسته می گذرانند به

همین عنوان داشتن فضای بسته شاد باعث به وجود آمدن اوقات خسته ناپذیری است که در آن اتاق هستید.  به همین علت دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب، بهترین روش برای

سود بخشیدن به وضعیت زندگی می باشد. افرادی که علاقه خاصی به طراحی دارند و می خواهند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شوند نیاز اولیه آن ها نیز گذراندن دوره های

آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی است. در دوره های طراحی دکوراسیون داخلی شما را با انواع  تاریخ هنر و معماری آشنا می کند و حتی کلیه سبک های و شیوه های مربوط

به رشته طراحی داخلی آشنا می سازد. بسیاری از طراحان داخلی حرفه ای سبک هایی ویژه ای برای دیگران برای الگو گرفتن به جای گذاشته اند. به عبارتی دیگر از تعریف

طراحی دکوراسیون داخلی :  طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه از عوامل مختلف از جمله فرم ها، نور، رنگ، بافت ، کف ، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان

را در خود جای می دهد. در اصل این عناصر ابزار و وسایل کار برای طراح می باشند که همه به شکل هماهنگ و مناسب در یک طرح مربوطه قرار می گیرند. طراحی 

دکوراسیون همانجور که از نامش پیداست میان معماری و طراحی قرار گرفته است، به صورتی که دارای جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی می باشد.  استفاده از طراحی

دکوراسیون داخلی روش کاربردی است که برای دست یابی به اهداف مورد نظر شامل پویایی و بهبود بخشیدن به زندگی می شود. تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی :  بهترین ایده

در دکوراسیون داخلی، رنگ ها می باشد. از این رو  کابینت کلاسیک هر چه دیده می شود دارای رنگ هستند. متخصصان طراحی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ های مختلف تاثیر


مثبتی بر روی فشار خون، پایین آمدن استرس و افزایش انرژی دارد.  نکته بسیار مهم که به آن توجه می شود توجه کردن به جزییات دکوراسیون داخلی نقش بسیار اساسی در

سلامت روان و ارزش کارایی فضا دارد.
 

طراحی دکوراسیون داخلی 3


انچه که همواره باید مد نظر قرار گیرد آنست که هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛ تنها بایست از اصول و عوامل سازمان بندی

صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید. شروع کار در فضاسازی و تزئین باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیر واقعی

باشد. برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عینیات و امکانات صورت پذیرد. ساختن خانه‌ای در رویا آسان اما در عمل سخت و دشوار است!

در این بین همواره هدف ارائه طریقتی است کابینت های گلاس که تخیل نیز مانند سایر عوامل، تحت نظمی منطقی درآید و شکل عنصری سازنده به خود گیرد. به خاطر عوامل متعددی که در شکل‌گیری یک طرح موقت دخالت داردند اجرای کار نیازمند برنامه‌ای دقیق و منظم است. پیشرفت قدم به قدم و حساب شده از اتلاف وقت و هزینه می کاهد و در نتیجه حاصل کاررا پر ثمر می‌سازد، لذا در طرح اجرائی عواملی چند لازم است مورد نظر قرار گیرد. 

عملکرد
اولین عنصری که در بدو امر باید مدنظر قرار گیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است. یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان اطاق خواب، نشیمن، اطاق بچه،

آشپزخانه، سالن ورزش، فروشگاه یا اداره شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد  …. ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدن مبلمان تقسیم گردد تا


عملکرد هر یک دقیقآ مشخص شود.

افراد
نیازهای یک خانواده پر جمعیت با احتیاجات فردی مجرد یکسان نیست. وجود اطفال خردسال قهرآ نوع خاصی تزئین را دیکته میکند خصوصیات روانی افراد خانواده و زمانی را

که با هم یا جدا از هم در منزل صرف میکنند نیز از عواملی مهم در ارایش خانه بشمار میرود لذا منظور داشتن سلیقه کلیه اعضای خانواده ضروری است.

آسایش
در نظر گرفتن آسایش ساکنان خانه بیش از زیبائی در دکوراسیون واجد اهمیت است. اطاق زیبا اما غیر قابل استفاده تدریجا به جایگاه ارواح بدل میگردد! محل کار زندگی یا

استراحت چنانچه شرایط مناسب و راحتی فراهم ننماید دارای فضای سنگین و کسالت بار شده افراد را از خود گریزان خواهد نمود نقش عمده معماری و تزئین داخلی در حقییقت

ایجاد محیطی مناسب برای زیستن و فعالیت های انسانی است.

ویژگیها
منظره اطاق، میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری ساختمان از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع تزئین باید مدنظر قرار گیرند.این عوامل اجزا ثابتی را تشکیل میدهد که

تغییر آنها و پس از اتمام کار دیگران امکان پذیر نیست لذا ترکیب بندی را طوری باید انجام داد که از جنبه‌های مثبت این ویژگی‌ها حداکثر بهره‌ برده‌شود. 

نقشه
انجام کار چه در ساختمانی نو و چه تغییر دکور یک ساختمان کهنه باشد باید با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده کردن نقشه آن صورت گیرد. کشیدن نقشه یکی از ضروری ترین

اقدامات است.

مبلمان یا تغییر رنگ بر روی نقشه امری ساده و بدون خرج است اما ارتکاب هر اشتباه پس از اتمام کار به قیمت صرف هزینه اضافی و دوباره کاری است .نقشه نه تنها فضای

قابل استفاده را پیشاپیش نمایش میدهد بلکه به کمک ان میتوان تعداد و اندازه اثاثه مورد نیاز را نیز مشخص کرد.
نور
ضمن کشیدن نقشه مناطقی که از آنجا نور طبیعی به کاغذ دکوراتیو آغشته داخل تابیده میشود و نواحی تاریک، همچنین تعداد چراغهای سقفی و آباژور با تعیین محل دقیق آنها لازم است مشخص گردند
محاسبه رو شنائی عمومی و نقاطی که احتیاج به نور بیشتری برای مطالعه یا کار دارند واجد اهمیت خاصی است. 
سطوح
سطوح اصلی اتاق شامل سقف و کف ودیوار ها است؛ پرده‌ها روکش مبل و صندلی، سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتر را تشکیل می دهند. رنگ، نقش، بافت در بزرگ یا

کوچک جلوه دادن اتاق موثر است نقوش درهم و رنگهای تند بر سطوح مذکور قدرت جلب توجه بیشتری داشته و فضا را شلوغ و کوچک خواهند کرد.تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، دکوراسیون اداری هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است. 
 

طراحی دکوراسیون داخلی 2


مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و در بسیاری از دانشگاهها و مراکز علمی حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی

اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه

ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به

سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده

است؛ ام دی اف  بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جزء لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و

فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری

مورد بحث و جدل قرار گرفته وتاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته دارد. تزئینات و کاشیکاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی

خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است یک طراح داخلی مسئول طراحی، دکوراسیون و

عملکرد فضای کارفرماست خواه فضا تجاری باشد یا صنعتی و مسکونی. او همکاری نزدیکی با معماران و کارفرمایان برای تصمیم‌گیری در مورد ساختار یک فضا، نیاز کاربران

آن و بهترین سبک مناسب هر دو مورد دارد. این حرفه ترکیبی از مهندسی و هنر می‌باشد و مستلزم داشتن ذهنی منحصر به فرد برای بکارگیری مناسب هر دو رشته است. 

علاوه بر شناسائی رنگ و محصولات ومصالح و مبلمان باید مهارت گفتگو با کارفرما و قبول سفارشات را داشته و روشهای اجرا و نگهداری عناصر معرفی کنندۀ فضا را بداند. 

همچنین باید ساختار فضا را بشناسد. این عامل از دانش مورد نیاز برای طراح او را از دکوراتور متمایز می‌کند.

طراح داخلی باید قابلیت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه پارتیشن چوبی ، تصمیم‌های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این


منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقۀ کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه

شوند ناامید کننده باشد. بخصوص کسانیکه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی خودشان را شروع کنند. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در

مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات  و زمان‌بندی کارها مهارت داشته باشند. این اصل موجب تعجب تعداد زیادی از طراحان واقعی می‌شود که انتظار دارند تأثیرپذیری


کمتری از قواعد اجرایی و فنی در مورد پیدایش یک فضاء و حس کلی آن داشته باشد.

افراد موفق در این صنعت اظهار می دارند قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی، تعیین کنندۀ موفقیت یک طراح داخلی است. با وجود پیچیدگی کار، آنان که بخوبی از عهدۀ آن  فایل اداری بر می‌آیند بسیار راضی و خشنودند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی


اگر به دنیای دکوراسیون، معماری و طراحی داخل علاقه مندید، اگر ذوق هنری در خود می بینید و اشتیاق فراوانی به زیباسازی محیط زندگی خودتان دارید، و همینطور می

خواهید اصولی تر دست به تغییرات در منزل و یا محیط کارتان بزنید، حتما به مقاله بسیار مفید درباره دکوراسیون و طراحی داخلی نیاز دارید. این مقاله بسیار خواندنی و

کاربردی دکوراسیون حتما شما را در این راستا یاری خواهد کرد. 
 
همه انسانها در اعماق درون خود خواستار آرامشند. این امر، برای هر فرد، اگر نه در هیچ جای دیگر، حداقل در خانه باید محقق شود. در خانه است که می‌توان انرژی‌های از

دست‌رفته طی روز را جایگزین کرد. دور میز کانتر هم جمع شدن اعضای خانواده، گپ زدن و چیزهای ساده این‌چنینی به ما انسانها کمک می‌کنند تا خستگی‌های روزانه را در جایی بیرون


از خانه جا گذاشته و برای فردا آماده شویم. فضای داخلی خانه می‌تواند منبع تمام‌نشدنی نشاط و آرامش باشد به شرطی که بعضی از جزئیات ظریف که بسیار موثر هم هستند

رعایت کنیم. گاهی توجه به نکته‌های کوچک، نتایج بزرگی به دنبال دارد.

امروزه اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امریست انکار ناپذیر. هرچند استفاده از میلگرد و رابیتس و

متعاقب آن گچ یا سیمان سالهاست در کشور ما رواج دارد اما در طول این مدت نحوه طراحی داخلی بویژه طراحی دکوراسیون سقف دستخوش تغییرات زیادی شده است. سابق

بر این طرحها همگی یک چهارچوب خاصی داشتند,استفاده از اشکال منظم,چند ضلعی منظم,دایره یا بیضی ویا تلفیقی از این اشکال بسیار متداول بود اما امروزه طراحان داخلی 

سعی دارند کمتر از قرینه سازی استفاده نمایند و یا به بیان بهتر سبکهای کلاسیک رفته رفته جای خود را به سبکهای مدرن داده اند.

توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی میز اداری پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و


آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل

حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار  

ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.

معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند. نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح ( کف، سقف و دیوارها ) ، نور پردازی، مبلـمان

و مجموعه  طراحی کابینت عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش ( مجموعه هنجارهای عصبی) ، راندمان (در فضاهای


اداری ) ، اثر بخشی ( در فضاهای تجاری ) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد.

از سوی دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای

مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی در اولویت قرارمی گیرد. 

ساز و کار 5

Image result for ‫پارتیشن‬‎



پنجره آلومینیومی از جنس آلومینیوم فلزی است نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم و سبک دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد. از ویژگی‌های پنجره آلومینیومی، سبکی وزن و عدم زنگ‌زدگی آن است. پنجره آلومینیومی، پنجره‌ای است که برای ساخت آن از پروفیل‌های آلومینیوم استفاده شده باشد.

مزایا پنجره آلومینیومی :

۱-بسیار ظریف، زیبا و شکیل و مستحکم بودن

۲-از نظر اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد

۳-نصب سریع وآسان

۴-سبک بودن و مقاومت در برابر عوامل جوی

۵-غیر قابل اشتعال و آتش سوزی

۶-عدم محدودیت در طرح و رنگ

۷-قابلیت نصب شیشه ۱، ۲ یا ۳ جداره

۸-قابلیت بازیافت

۹-از پنجره های یو پی وی سی سبک‌تر هستند.

 

معایب پنجره آلومینیومی :

۱- عایق حرارتی نبودن آلومینیوم 

۲ - عدم اتصال صحیح گوشه‌ها در بعضی مواقع

۳- پوسیدگی به مرور زمان

۴-خوردگی در مقابل عوامل شیمیایی

۵-قابلیت خراشیدگی

۶- تمام قطعات به صورت مکانیکی به هم متصل شده و ممکن است از حالت ثابت درآمده و رگلاژ پنجره خراب شود.

۷-انتقال گرد و خاک به داخل ساختمان از محل اتصالات مکانیکی

۸-میزان انبساط در دمای ۳۸ درجه تا ۲ میلی متر


 انواع مختلف پنجره های بازشو پنجره آلومینیومی:

۱-پنجره های لولایی

۲-پنجره های دو حالته

۳-پنجره های کلنگی

۴-پنجره های کشویی

۵-پنجره های محوری

۶-پنجره های آکاردئونی

۷-پنجره های واگنی

۸-پنجره های اسلاید


پنجره آلومینیومی ترمال بریک

ضعف عمده پنجره‌ آلومینیومی، عایق نبودن نسبت به حرارت می‌باشد که برای رفع این نقص کارشناسان و متخصصین صنعت آلومینیوم مبادرت به طراحی و تولید نوع جدیدی از پروفیل آلومینیومی به نام ترمال بریک نمودند. پروفیل‌های ترمال بریک مورد استفاده در صنعت ساخت درب نرده شیشه ای و پنجره با تعبیه یک تسمه از جنس پلی آمید که تا ۲۲۰ درجه حرارت و ۵۰ درجه برودت را تحمل می‌کند، ایجاد می‌شود. به دلیل جدا کردن لایه بیرونی پروفیل چارچوب و لنگه از لایه داخلی این نوع پروفیل‌ها و عایق نمودن آن در مقابل حرارت و برودت با مکانیزم پرس کردن تسمه پلی‌آمید در بین جداره بیرونی و داخلی چارچوبو لنگه، از انتقال انرژی گرمایی از فضای داخل به بیرون و بالعکس جلوگیری نموده و مانع اتلاف حرارتی ساختمان می‌شود.


در حقیقت می‌توان گفت که پروفیل‌های ترمال بریک از دو پروفیل بیرونی و داخلی که بوسیله تسمه‌های پلی‌آمیدی به هم وصل شده، تشکیل میشوند. این امر این مزیت را ایجاد می‌کند که قسمت داخلی و خارجی می‌توانند رنگ‌های متفاوتی داشته باشند. نکته دیگر در سیستم درب و پنجره ترمال بریک، همسویی ضریب انبساط طولی پلی‌آمید با آلومینیوم در شرایط جوی متفاوت می‌باشد. این سیستم، عایق بسیار خوبی برای آلومینیوم بوده و استفاده از پوشش آنادایزینگباعث می‌شود که هم رنگ‌های بسیار زیبا و دلنشین برای ساختمان خود داشته باشید و هم با توجه به عایق‌بودن این پروفیل، با استفاده از این سیستم شاهد دوام آن در مقابل شرایط جوی نامناسب باشید. آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده در ساخت پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیومی می
پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

پنجره آلومینیومی ترمال بریک  دارای رزین با ماده پلاستیکی گرمابند نصب شده در قاب آلومینیومی پنجره است که از لحاظ فیزیکی بخش داخلی پنجره را از قسمت بیرونی جدا می کند. از این رو مسیر انتقال و هدایت انرژی حرارتی در قاب پنجره بین  داخل و خارج فضای ساختمان قطع می شود. به این نوع پنجره، پنجره ترمال بریک می گویند. نرده استیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک از نوارهای پلی آمیدی با ۲۵% فایبر گلاس که به صورت مکانیکی به قاب داخلی و خارجی فلزی متصل شده اند، استفاده می کند. در مدل های دیگر این پنجره،  نوارهای رزین پلی اورتان و یا پی وی سی نیز به کار گرفته می شود.

مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک

۱-مزیت اصلی پنجره های آلومینیوم ترمال بریک بهره وری و ذخیره(صرفه جویی) انرژی است.

۲-در پنجره های دوجداره ترمال بریک انتقال حرارت و صوت ۱۰۰۰ بار کمتر از آلومینیوم معمولی است (این پنجره ها عایق صوتی هستند، زیرا همیشه در فرم های دو یا سه جداره طراحی می شوند و با از بین بردن ارتعاشات بین قاب های داخلی و خارجی به کاهش نوفه کمک می کنند.

۳-پنجره آلومینیومی ترمال برک بازدارنده شعله حریق هستند و سبب افزایش ایمنی می شود.

۴-پنجره آلومینیومی ترمال بریک نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد.

۵-دوام و ماندگاری این نوع از پنجره ها بالاست و دارای طول عمر بالایی دارند.

۶-پنجره آلومینیومی ترمال بریک در برابر خوردگی مقاوم است.

۷-روکش های پوششی با طیف وسیعی از رنگ برای این نوع پنجره های دوجداره موجود است.

۸-ایجاد آسایش حرارتی
 

کاربرد پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

این پنجره ها را می توان برای هر ساختمانی که نیاز به عایق بندی پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟ حرارتی مناسبی دارد، به کار برد. پنجره آلومینیومی ترمال بریک یک راه حل ایده آل برای استفاده در ساختمان تجاری و پروژه های بزرگ مسکونی لوکس که نیازمند سیستم های پیچیده پوشش شیشه ای هستند، می باشد.

ساز و کار 4


پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست؟

یکی از موارد اتلاف انرژی در ساختمان عدم انتخاب درست جنس و نوع پنجره میباشد. با انتخاب پنجره مناسب میتوان میزان انرژی مصرفی در ساختمان را کاهش داد و با بهینه سازی انرژی ساختمان را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه داشت. پنجره دوجداره  ترمال بریک نوعی پنجره عایق در برابر حرارت میباشد و در واقع عنوان ترمال بریک به معنای شکست حرارتی میباشد. ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم بسیار بالاست و به همین منظور پروفیل های آلومینیومی در این نوع پنجره توسط نوارهای پلی آمید به یکدیگر متصل میشوند. نوارهای پلی آمید از جنس الیاف شیشه متراکم با قابلیت تحمل فشار و حرارت بالا میباشد که جریان حرارت را کاهش میدهند و نوعی مانع حرارتی ایجاد میکنند. سیستم ترمال بریک به دلیل داشتن نوارهای پلی آمید بین جدار داخلی و خارجی پروفیل ها, مانع از انتقال گرما و سرما میشود. علاوه بر آن استفاده از شیشه های دو جداره در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک خود نوعی عایق صوتی و حرارتی ایجاد میکند که آرامش را برای ساکنین منازل به ارمغان می آورد.مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال بریک
معایب پنجره آلومینیومی ترمال بریک

    قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بر اساس مقدار وزن پروفیل آلومینیوم به کار رفته در ساخت آن محاسبه میشود. این امر باعث شده که قیمت این نوع پنجره نسبت به سایر پنجره ها گران تر باشد. علاوه بر آن قیمت یراق آلاتی که در پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده میشود بالا ست. مصالح ساختمانی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک قابلیت اصلاح و تغییر شکل را ندارند و بعد از تولید نمیتوان فریم پنجره را تغییر داد.
    این نوع پنجره از آلومینیوم تشکیل شده و تا حدی سرما و گرما را به داخل ساختمان انتقال میدهد.


مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال بریک

    پروفیل هایی که در این نوع پنجره ها استفاده میشود دارای محفظه های متعدد با ضخامت های مورد نیاز میباشد که میتوان جهت عایق بندی از آنها استفاده نمود. این پروفیل ها مقاومت پنجره را بالا میبرند و باعث ایجاد درزبندی قوی در آن میشود.
    در پنجره آلومینیومی ترمال بریک, شیشه های دو جداره در محفظه ی میانی پروفیل ها قرار داده میشوند که این امر باعث عایق بندی کامل شیشه ها میشود. شیشه لمینت این نوع پنجره ها دارای تنوع رنگ, فرم و یراق آلات میباشد و نیازهای یک ساختمان را در خصوص نصب پنجره مناسب برآورده میکند.
    پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در برابر عوامل محیطی مانند باران, برف, تابش نور خورشید, گرد و غبار و … مقاوم میباشند و تغییر رنگ و شکل نمیدهند.
    این پنجره ها وزن بسیار سبکی دارند اما در عین حال در برابر وزش باد مقاوم هستند.
    پنجره آلومینیومی ترمال بریک از انتقال گرما و سرما از بیرون ساختمان به داخل آن جلوگیری میکند و مصرف انرژی برودتی در تابستان و انرژی حرارتی در زمستان را کاهش میدهد.
    این پنجره ها نوعی عایق حرارتی میباشند و در برابر اشتعال مقاومت بالایی از خود نشان میدهند. سطح بیرونی پنجره توسط یک لایه پلی آمید از سطح داخلی جدا میشود, این لایه به عنوان نوعی عایق حرارتی عمل میکند.  علاوه بر این,  پنجره آلومینیومی ترمال بریک نوعی عایق صوتی ست که از انتقال سر و صدا به داخل ساختمان ممانعت مینماید.
    پروفیل های فریم و بازشو در محل تقاطع با جوش بهم متصل شده اند. اتصالاتی که توسط یراق آلات پیچ و پرچی و پانچ در این پنجره ها صورت میگیرد بسیار محکم هستند که این امر بر استحکام و دوام پنجره های آلومینیومی ترمال بریک می افزاید

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد