x تبلیغات
sazokar

ساز و کار 3


يکي از مزاياي استفاده از پارتيشن اداري شيشه اي انتشار نور طبيعي در فضاي کار است. استفاده از نور طبيعي علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي برق ماهيت زيبايي به اتاق کار مي‌دهد. پارتيشن شيشه‌ اي براي محيط‌ هاي سازماني انتخاب مناسبي است زيرا در زمان توليد و ساخت و همچنين هزينه سقف کشسان آن صرفه جويي به عمل خواهد آمد. در زمان جابجايي شرکت نيز مي‌توان اين پارتيشن‌ها را جابجا کرده و به مکان جديد انتقال داد. دليل ديگر استفاده از پارتيشن اداري شيشه‌ اي حفظ حريم خصوصي است. 

براي برگزاري جلسات در فضاي خصوصي و بدون حضور عموم افراد مي‌توانيد از پارتيشن شيشه‌اي استفاده کنيد. در صورت استفاده از شيشه‌هاي مات و يا طرح دار درون پارتيشن مشخص نيست. اگر از شيشه دو جداره استفاده شود سر و صداي محيط نيز به داخل پارتيشن وارد نمي‌شود. به طور کلي استفاده از پارتيشن شيشه‌اي علاوه بر مزايايي که گفته شد راهي براي شيک و لوکس شدن محيط کار شماست.
 پارتيشن اداري‌ ام دي اف
هم اکنون در ايران پارتيشن اداري‌ ام دي اف ساخته مي‌شود. 

اين پارتيشن نقاط قوت و ضعفي دارد که به بررسي آن مي‌پردازيم. در پارتيشن ام دي اف ستون‌ها و قسمت‌هاي اصلي آن ازپنجره آلومینیومی ساخته شده و براي ساختار ظاهري آن از ام دي اف و يا شيشه يا مواد ديگر استفاده مي‌شود. از مزاياي استفاده از پارتيشن ام دي اف مي‌توان به اندازه‌هاي مناسب شيت ام دي اف، برش و فرم دهي آسان، دوام و استقامت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. 

 ضعف و سستي‌ ام دي اف نسبت به آلومينيوم، همچنين مقاومت کم آن در مقابل حرارت و رطوبت و همچنين تغيير شکل ظاهري‌ ام دي اف در صورت استفاده از جنس نامرغوب، از معايب پارتيشن ام دي اف است.

 دلايل استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها از پارتيشن اداري ام دي اف عبارتند از:

ظاهر زيبا و تنوع طرح و رنگ براي دکوراسيون نمای شیشه  محيط

مقرون به صرفه بودن نسبت به ساير روش‌ها
قابليت تغيير ساختار پارتيشن اداري‌ ام دي اف پس از پياده سازي
سرعت در توليد و نصب
وزن مناسب  پارتيشن اداري ام دي اف

ساز و کار 2


انواع پارتيشن اداري
کاربردي‌ترين پارتيشن‌هاي موجود در بازار پارتيشن‌هاي تک جداره، دوجداره و شيشه‌اي هستند. اين پارتيشن‌ها در همه فضاها و ساختمان‌ها قابل پياده سازي و طراحي بوده و با قيمت مناسب در اختيار مشتري قرار مي‌گيرند. انواع پارتيشن‌هاي موجود در بازار علاوه بر موارد فوق، پارتيشن با شيشه‌هاي سکوريت، پارتيشن ام دي اف، پارتيشن متحرک، پارتيشن شيشه و استيل، بلوک شيشه‌اي و غيره است.
پارتيشن اداري تک جداره
پارتيشن اداري تک جداره از جنس ام دي اف و شيشه‌اي در اندازه‌هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون موجود است که با توجه به نياز و سليقه مشتريان طراحي مي‌شود. ارتفاع اين پارتيشن‌ها قابل تنظيم است و در اندازه‌هاي کوتاه، بلند، نيمه بلند ساخته مي‌شود. پارتیشن اداری اين پارتيشن‌هاي اداري در ارتفاع دلخواه  مشتري طراحي شده و با دوام و استحکام بالايي قابل استفاده است.

توصيه مي‌شود ارتفاع درب پارتيشن بيشتر از ? متر باشد. مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال بریک درب‌هاي پارتيشن اداري در مدل‌هايي توليد مي‌شود که قابليت نصب قفل و دستگيره و ساير ملزومات ايمني را داراست. شيشه استفاده شده در اين پارتيشن‌ها به ضخامت ? ميليمتر در طرح‌هاي ساده، سند بلاست و مات است که امکان حک کردن متن، نام شرکت و يا لوگوي مشتري يا فروشگاه بر روي آن وجود دارد. پارتيشن اداري تک جداره قابل جابجايي و کم هزينه است.

يکي از معايب پارتيشن تک جداره اين است که نسبت به حرارت و صوت عايق نيست.


پارتيشن اداري دو جداره
در سازمان‌ها و شرکت‌هايي که رفت و آمد ارباب رجوع و مشتري در آن زياد باشد، سر و صدا و آلودگي‌هاي صوتي فراوان است. براي بالا بردن ويژگي عايق صوتي پارتيشن به گونه‌اي که سر و صداي محيط وارد اتاق کارکنان نشود مي‌توان از پارتيشن دو جداره استفاده کرد. پارتيشن دو جداره عايق صوتي است و استحکام آن بالاتر از پارتيشن تک جداره است.

معمولاً در پارتيشن اداري دو جداره از شيشه‌هاي دو جداره استفاده مي‌شود.

با به کار بردن ام دي اف در پارتيشن دو جداره لبه‌هاي ام دي اف عايق سازي شده و ضخامت پارتيشن نيز زيادتر است. اين پارتيشن اداري نيز در ارتفاع‌هاي مختلف قابل پياده سازي است. ارتفاع پارتيشن در گردش هواي داخل اتاق و خارج از آن مؤثر است و ميزان سر و صداي وارد شده به درون پارتيشن با ارتفاع آن ارتباط مستقيم دارد.



نصب پرده کرکره براي پارتيشن دوجداره و شیشه سکوریت به طراحي آن زيبايي بخشيده و امکان ورود نور به اتاق به ميزان لازم را فراهم ميسازد.


پارتيشن اداري شيشه اي
پارتيشن‌هاي شيشه‌اي از نظر زيبايي نسبت به بقيه پارتيشن‌هاي اداري محبوبيت بيشتري دارند. پارتيشن اداري شيشه‌اي علاوه بر تقسيم بندي فضا باعث زيبايي اتاق کار شده و نور مي‌تواند از بين پرده‌هاي کرکره نصب شده بر روي آن عبور کند.

ساز و کار


انواع پارتيشن اداري و مزايا و معايب آنها
پارتيشن اداري يکي از ابزارهاي مفيد و کارا در تقسيم بندي فضاست. بسياري از شرکت‌ها و سازمان‌ها داراي فضاي وسيع و يک دست هستند که در اين حالت کارکنان در کنار هم و در فضاي مشترک کار مي‌کنند. براي جداسازي اين فضا و ايجاد فضاي خصوصي براي هر نفر مي‌توان از پارتيشن اداري استفاده کرد. پارتيشن اداري در انواع مختلف با قابليت‌هاي خاص هر نوع است که بر اساس نياز و سليقه مشتري طراحي و نصب مي‌شود. يکي از محدوديت‌ها در ساختمان‌هاي اجاره‌اي نبود فضاي کافي است که با استفاده از پارتيشن اداري اين مشکل قابل حل است.

 


پارتيشن اداري
پارتيشن اداري يکي از جدا کننده‌هاي مفيد براي تقسيم کردن فضاست. اين پارتيشن‌ها براي زيباسازي، بهبود فضا و استفاده مفيد از محيط کار و اداره است. پارتيشن پارتیشن چوبی اداري در انواع و رنگ‌هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون با قابليت چاپ لوگوي شرکت بر روي آن وجود دارد. يکي از مزاياي پارتيشن آسيب نرسيدن به فضاي کف و ديوارها به هنگام نصب است. کارکنان هنگام کار درون اتاق‌هاي ساخته شده با پارتيشن تمرکز لازم براي انجام کار را داشته و سر و صداي محيط موجب ايجاد مزاحمت در کار آنها نمي‌شود.

 

پارتيشن‌ها در اجناس چوبي، پارتیشن شیشه ای ، فلزي و غيره موجود است. طراحي بر روي آن‌ها مي‌تواند منبت کاري، معرق کاري و ساير هنرهاي تزييني باشد که به سليقه شما در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف توليد شود.
مزاياي پارتيشن اداري
از مزاياي پارتيشن مي‌توان موارد زير را بر شمرد:

تقسيم بهينه فضا
تمرکز کارکنان هنگام کار و جلوگيري از سر و صدا


استفاده از فضاهاي بزرگ با تقسيم بندي به فضاهاي کوچک بدون آسيب به ظاهر ساختمان


امکان تغيير دکوراسيون و نورپردازي در ساخت پارتيشن


صرفه جويي در هزينه تغييرات در ساختمان


قابليت متحرک و يا ثابت بودن پارتيشن که به صورت موقت يا دائمي قابل تنظيم است.


استفاده از پارتيشن به عنوان جان پناه هنگام بروز حادثه


صرفه جويي در زمان و سرعت ساخت پارتيشن از مزاياي مهم آن براي شرکت‌هاست.

 


کارکنان شرکت‌ها با داشتن اتاق مجزا که شیشه ساختمانی با پارتيشن اداري ساخته شده است مدارک و اسناد خود را به صورت منظم بايگاني مي‌کنند و احتمال گم شدن يا درهم ريختگي اسناد بسيار کمتر است.

 

هتل شیخ بهایی 4


هدف از رتبه بندي هتل ها چيست؟
عموما ربته بندي هتل ها به منظور دسته بندي آنها بر اساس کيفيت خدمات ارائه شده است و هدف اصلي از رتبه بندي؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و ميزان خدمات

ارائه شده در هتل است. هتل ها بر اساس کيفيتي که دارند درجه بندي مي شوند. اين کيفيت بر اساس مشخصه هايي نظير خدمات رستوران هتل، تفريحات‏، چشم انداز اتاق ها،

امکانات و سايز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشي، موقعيت مکاني و موارد اين چنيني ارزيابي مي شود. مثلا هتل يک ستاره آسانسور ندارد! بيشترين تعداد ستاره اي که مي

توان به يک هتل تخصيص داد ? ستاره است و البته بد نيست بدانيد که اخيرا هتلي در قدیمی ترین پل اصفهان امارات احداث شده است که ? ستاره به خود اختصاص داده است و تنها هتل ? ستاره دنياست!
رتبه بندي بر اساس مساحت
هتل ها همچنين ملزم به رعايت استاندارد خاصي براي حداقل مساحت سالن همایش اصفهان خود هستند و بر اساس مساحت بنا رتبه بندي مي شوند. در ادامه بصورت خلاصه اين معيار را نيز مورد توجه قرار داده ايم.

درجه هتل    حداقل مساحت    عرض معبر
? ستاره    ??? متر مربع    ? متر مربع
? ستاره    ??? متر مربع    ?? متر مربع
? ستاره    ??? متر مربع    ?? متر مربع
? ستاره    ???? متر مربع    ?? متر مربع
? ستاره    ???? متر مربع    ?? متر مربع
هتل هاي همچنين بر اساس ظرفيتي که دارند نيز دسته بندي مي شوند. براي مثال هتل هايي که تا ?? اتاق داشته باشند به عنوان يک هتل کوچ در نظر گرفته مي شوند. از ?? تا

??? اتاق براي هتل هاي متوسط است و هتل هاي بزرگ داراي ??? تا ??? اتاق اند. هتلي که بيش از ??? اتاق داشته باشد در دسته هتل هاي خيلي بزرگ است.

درجه بندي هتل بر اساس مدت اقامت
مدت زمان اقامت نيز از عوامل موثر در درجه بندي هتل هاست. براي مثال در هتل ترانزيت مهمانان براي يک روز و حتي کمتر از آن حضور دارند و مانند هتل هاي اطراف

فرودگاه ها هستند. هتل پاسيون هتلي است که مهمانان پس از عقد قرارداد اجاره در مدت يک ماه در آن حضور دارند. هتل نيمه پاسيون اين هتل داراي هر دو خصوصيت عنوان مدرسه چهارباغ شده در دو مورد قبلي است و ميهمان مي تواند مدت اقامتش را بر اساس نياز خود تعيين کند.

انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره
پس تا بدين جاي کار مشخص شد که هدف از ستاره دادن به هتل ها؛ نشان دادن نوع و کيفيت خدمات ارئه شده در آنهاست. در ادامه به معرفي دقيق و نحوه ستاره دادن به هتل

ها مي پردازيم تا به خوبي مشخص شود که چرا يک هتل را ? ستاره و ديگري را ? ستاره مي گويم. همچنين بهتر است بدانيد که مشابه با بليط هواپيما؛ امکان درخواست  استرداد رزرو هتل نيز وجود دارد.
 

هتل شیخ بهایی 3


رتبه بندي هتل هاي ايران و جهان بر چه اساسي است؟
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
رتبه بندي هتل ها بر چه اساسي است؟ سوالي که شايد براي شما هم پيش آمده باشد. اما معناي واقعي ستاره هايي که به هتل ها مي دهد و نحوه دادن آنها چگونه است؟ تفاوت هتل ? ستاره و هتل ? ستاره در چه چيزهايي است؟ تمام اين سوالات و موارد مسابه آن در دسته دانستني هايي قرار مي گيرد که بايد در انتخاب هتل براي اقامت خود به آن توجه داشته باشيد. بطور خلاصه بايد چنين گفت که بر اساس نظريه هتل داري کافی شاپ های اصفهان برای خواستگاری  روش مختلف براي دسته بندي هتل ها در دنيا وجو دارد و شناخته شده ترين آنها سيستم ستاره دهي بر اساس کيفيت خدمات است. در ادامه اين مقاله علاوه بر توضيح رتبه بندي هتل هاي ايران با معرفي مفهوم و نحوه اخذ ستاره ها با ما همراه باشيد. در ادامه به طور کامل

در مورد مسائل زير توضيح مي دهيم:

رتبه بندي هتل ها از کجا آغاز شد؟
ستاره هتل ها بر چه اساسي است؟
هدف از رتبه بندي هتل ها چيست؟
معيارهاي رتبه بندي هتل ها
انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره
رتبه بندي هتل هاي ايران
رتبه بندي هتل ها از کجا آغاز شد؟
به عنوان مروري بر تاريخچه رتبه بندي هتل ها بايد به سال هاي ???? برگرديم که رتبه بندي براي اولين بار در کشور هاي آلمان و اتريش صورت مي گرفت. طبقه بندي

رسمي اما توسط انجمن رستوران بهترین هتل اصفهان از نظر مردم و هتل هاي آلمان که با نام DEHOGA شناخته مي شود؛ آغاز شد. اين دسته بندي بصورت رسمي در سال ???? به کار گرفته شد و معيار


اصلي رتبه بندي در بيش از ?? درصد هتل هاي دنيا شد.


ستاره هتل ها بر چه اساسي است؟
پيش از پاسخ به اين سوتال بد نيست بدانيد که براي رتبه بندي هتل ها ?? روش مختلف وجود دارد که البته معيار بين المللي در سيستم دسته بندي هتل ها؛ استفاده از ستاره براي

تعيين و کيفيت خدمات در رتبه بندي هتل مد نظر قرار مي گيرد. البته در برخي از کشور هاي اروپايي نيز روش معيار ربته بندي بر اساس حروف است؛ مثلا A،B و….که

بيشتر در يونان رايج است. به عنوان مثالي ديگر؛ در بريتانيا نيز سيستم رتبه بندي بر اساس سيستم Crown است.

در کشور نيز آلمان درجه بندي هتل ها به چند گروه تقسيم مي شوند: توريست کلاس (يک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First class

(چهار ستاره) و Luxury Class (پنج ستاره). تعدادي از هتل ها مثل  حمام علی قلی آقا هتل آپارتمان، متل ها و… اصلا در مقوله ستاره قرار نمي گيرند و به نوعي ديگر امتيازبندي مي
شوند. خوشبختانه امکان رزرو هتل داخلي نيز در تمام شهر هاي کشور در سايت سامتيک فراهم شده است

هتل شیخ بهایی 2


فهرست مکان‌هاي اقامتي
متل
هتل آپارتمان
مسافرخانه
ريوکان
مهمانسرا
شبانه‌روزي
بد اند برک‌فست

رده‌ها: هتل‌ها اقامتگاه‌هاي گردشگري هشت بهشت اصفهان ساختمان‌ها و سازه‌ها بر پايه نوع شغل ‌هاي مهمان‌ياري فناوري مسافرتي






هتل ها بر اساس کيفيتي که دارند درجه بندي مي شوند. اين کيفيت بر اساس مشخصه هايي نظير خدمات رستوران هتل، تفريحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سايز اتاق ها،

داشتن اسپا و خدمات ورزشي، موقعيت مکاني و موارد اين چنيني ارزيابي مي شود.


مثلا ‏هتل يک ستاره اي که آسانسور ندارد. شايد همين کمبود باعث شود اين هتل هيچوقت به درجه بالاتري نرسد. براي رسيدن به درجه بالاتر ‏هميشه عناصري به عنوان موارد

اوليه بايد وجود داشته باشد. براي اينکه بدانيد تفاوت بين ستاره هاي هتل ها در چيست، به برخي ‏امکانات اوليه مورد نياز براي هر تعداد ستاره اشاره مي کنيم:‏
هتل هاي ? ستاره
هتل هاي دو ستاره معمولا مخصوص افرادي طراحي مي شوند که نگران هزينه هاي اقامتشان هستند، به همين دليل برخي از ‏امکانات اوليه در اين هتل ها محدود مي شود تا

بتوانند قيمت ها را کاهش دهند، اما اين خدمات و امکانات با هزينه جداگانه و به ‏درخواست ميهمانان ارائه مي گردد.‏

هتل هاي دو ستاره معمولا دو الي چهار طبقه هستند، در نزديکي جاذبه هاي ارزان قيمت قرار مي گيرند، امکانات داخل اتاق ها ‏ تميز هستند اما لوکس و گران قيمت نيستند و

اوليه ترين امکانات در آنها در نظر گرفته مي شود. بيشتر هتل هاي دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جايي قرار مي گيرند که اطراف آن رستوران هايي با قيمت مناسب

پيدا مي شود.‏ ‏ ‏ ‏

هتل هاي ? ستاره
اين هتل ها معمولا فضاي بزرگتر و لابي شيک تر و مجهزتري نسبت به هتل هاي دو ستاره دارند. در هتل هاي سه ستاره معمولا ‏شخصي براي حمل چمدان هاي مسافران وجود

ندارد. اين هتل ها معمولا فاصله زيادي تا مراکز خريد منطقه يا جاذبه هاي ‏گردشگري گران قيمت ندارند. رستوران هتل هاي سه ستاره،در سطح متوسط است .
در اين هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو مي گردد و در برخي از هتل هاي سه ستاره، ناهار و شام نيز در هتل سرو مي گردد که بايد با پرداخت هزينه ‏جداگانه از اين

امکانات استفاده کرد. خدماتي که در اتاق ها ارائه مي گردد متفاوت است، در برخي هتل هاي سه ستاره شايد تا ‏زماني که نوشته ” لطفا اتاق را تميز کنيد ” روي در قرار داده

نشود کسي براي تميز کردن اتاقها نيايد. باشگاه ورزشي و استخر از ‏امکاناتي است که برخي از هتل هاي سه ستاره دارند اما هيچ بايدي در وجود داشتن اين امکانات در اين هتل

ها وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏

هتل هاي ? ستاره
هتل هاي چهارستاره معمولا فضاي بزرگ و رسمي دارند. کارکنان اين هتل ها آموزش هاي بيشتر و سخت تري نسبت به هتل ‏هاي درجه پايين تر مي بينند و تامين راحتي و

آسودگي ميهمانان، هدف اصلي کارکنان آنها مي باشد. در اين هتل ها فردي براي ‏حمل کردن چمدان هاي مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهايشان همراهي مي کند.

امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان بايد از درجه متوسط، بالاتر باشند.
ستوران هتل ها معمولا خدمات بيشتر و منوهاي متنوع تري ارائه مي ‏کنند. خدمات تميز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت مي گيرد. پارکينگ نيز

معمولا در اين هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل هاي چهار ستاره داراي امکانات ورزشي و يک استخر هستند. لابي هتل هاي چهار ستاره فضاي بزرگتر و ‏مبلمان بيشتري براي

نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

هتل هاي ? ستاره  ‏
اين نوع هتل ها در رديف اول قرار دارند . قوانين و استاندارد مربوط به هتل هاي پنج ستاره و کيفيت آن، همواره بايد ثابت نگه داشته ‏شود . هتل هاي پنج ستاره بايد بهترين

خدمات و امکانات را داشته باشند. اين هتل ها فضاي بزرگي دارند ، اتاق هاي متنوع با ‏امکانات متفاوتي نيز در آنها موجود مي باشد. لابي اين هتل ها بسيار بزرگ و لوکس

طراحي مي شود ، موقعيت آنها نيز ‏متغير است، اما هتل هاي پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسي به بسياري از اماکن ديدني شهر راحت تر ‏امکان

پذير باشد.
اتاق هاي اين گونه هتل ها داراي باکيفيت ترين مبلمان و تختخواب هستند، حتي ملحفه هاي موجود در اتاق ها نيز در امتياز ستاره ‏هتل نقش دارند. اين هتل ها بايد نهايت امکانات خانه مشروطه اصفهان را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتي با کيفيت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، ميني بار و ساير امکانات اوليه اتاق ها نظير حمام مجهز به سشوار ،

حوله ، دمپايي ، خط تلفن ، ‏تلويزيون و … مي باشند.

خدمات تميز کردن اتاق ها به صورت ?? ساعته ارائه مي شود. هتل هاي پنج ستاره معمولا بايد امکانات ‏ورزشي ، پارکينگ ، خدمات نگهباني و استخر داشته باشند. اغلب هتل

هاي پنج ستاره داراي سه رستوران مجزا با غذاهاي متنوع ‏مي باشند. تعداد اتاق هاي اين هتل ها بايد بالاي ??? عدد باشد.کارکنان در هتل ? ستاره بسيار مرتب و يونيفرم

 


پوشيده با لباسهاي شيک، مؤدب، آگاه، کارآمد و با روابط عمومي خوب ، نسبت ‏به رفع نيازهاي مهمانان متعهد هستند و بسيارعالي سرويس مي دهند . دارا بودن مدير حرفه اي و

متخصص ، سازگاري و هماهنگي ‏موزه هنرهای معاصر اصفهان سرويس ها ، تداوم نگهدارى و خانه داري بي عيب و نقص، اجزاء اصلي و اساسي براي حفظ درجه ? ستاره مي باشند .

هتل شیخ بهایی


هُتِل يا مهمانخانه[?] نوعي مکان مسکوني اجاره‌اي است که معمولاً براي مدت کوتاه به افراد اجاره داده مي‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتي کوه صفه و گردشگري شهرها به حساب مي‌آيند


و بيشتر مورد استفاده? مسافران و گردشگران قرار مي‌گيرند. هتل‌ها داراي تعداد زيادي اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق مي‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئيت‌هاي اقامتي،

هتل‌ها داراي امکانات جنبي گوناگوني هستند. رستوران، استخر شنا، کافي شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هايي از امکانات هتل‌ها هستند.

معمولاً مشتريان هتل در اتاق‌ها و سوئيت‌هايي که داراي تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن مي‌شوند. اتاقهاي يک تخته و دوتخته مشتريان بيشتري دارند.
هتل hotel از واژه فرانسوي hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معناي ميزبان است. hôtel در فرانسه اشاره به ساختماني مي‌کند که بازديدکننده

زيادي داشته باشد. اما با ورود اين واژه به زبان انگليسي و سپس گسترش آن به ساير زبان‌ها، معناي کاربردي هتل شیخ بهایی اصفهان دگرگون شده و امروزه به نوع خاصي از مکانهاي اقامتي براي مسافران اطلاق مي‌شود
پيشينه در ايران
آثار بدست آمده در تپه‌هاي باستاني و ديگر جاهاي فلات ايران حاکي از آن است، که رفت‌وآمد از ديرباز ميان اقوام پيش از تاريخ وجود داشته و بر اثر همين تعامل و

رفت‌وآمدها، خصوصيات فرهنگها از يک تمدن به تمدن ديگر منتقل مي‌شده در دوران حکومت عيلاميان د تأسيساتي براي استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر

حملات آشوريان از بين رفته. در بررسيهاي دقيق و مستندي که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسيسات عام‌المنفعه براي مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت

هخامنشيان و به‌قدرت رسيدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هايي ارتباطي که باقي‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علي‌الخصوص

تأسيسات عام‌المنفعه که بنوعي با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، ميل راهنما و…رايج گرديد.

هرودت تاريخ‌نويس يوناني در اين باره مي‌گويد: داريوش کبير براي رفاه حال مسافران که از اين مسيرها عبور مي‌کردند ايستگاه‌هايي که بايد آن را هسته اوليه واحدهاي اقامتي

بحساب بياوريم تأسيس کرد به‌طوري‌که در ? کيلومتر ? کاروانسرا ايجاد کرد در اين کاروانسراها چاپارهاي هخامنشي حضور داشتند تا نامه‌هاي ديواني و دولتي را سريع به

مقصد برساند.

از جمله اقدامات دولت سلوکيان نيز مي‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسيس بناهايي همچون کاروانسرا اشاره کرد. امپراطوري اشکانيان نيز در کنار مسير جاده ابريشم که رزرو هتل ارزان از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود منزل‌گاه‌ها وکاروانسراهايي بنا کردند.

در زمان ساسانيان نيز به ويژه در کنار مسيرهاي تجاري تأسيسات عام‌المنفعه براي رفاه بيشتر مسافرها ايجاد گرديد که کاروانسراي جنوب فيروزآباد فارس و کاروانسراي

دروازه گچ اشاره کرد.
 

سایبان 3

Related image

شاید خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها و آپارتمان‌های این شهر، پارکینگ نداشته باشد و به این فکر افتاده باشید که با ساخت سقف پارکینگ و مسقف کردن حیاط آن را به یک پارکینگ جمع و جور و در دسترس تبدیل کنید.

و یا شاید در طبقه اول یا همکف ساختمانی ساکن هستید که دارای حیاط خلوت است و بدتان نمی‌آید آن را مسقف کنید.

همه ساختمان‌ها دارای پارکینگ نیستند. مثلاً خانه‌های ساخت سایبان در اصفهان قدیمی‌تر نیازی به ساخت پارکینگ نمی‌دیدند و یا قرار نبود ماشین داشته باشند یا اگر هم داشتند همان بیرون می‌ماند. البته آن قدیم‌ها این قدر هم آلودگی از آسمان نمی‌بارید. با خیال راحت ماشین را توی حیاط می‌گذاشتی و مالک و ماشین در کنار هم زندگی‌ می‌کردند.


برخی ساختمان‌ها مثل خانه‌های ویلایی هم که از ابتدا طراحی‌شان بر روی پارک اتومبیل در حیاط ساختمان است تا هم رفت‌وآمد خودرو راحت باشد و هم از فضای موجود استفاده بیشتری شود.

اما این روزها داشتن سقف پارکینگ موهبت بزرگی است که باید از آن بهره‌مند شد. این طور نیست؟

ممکن است فکر کنید که ساخت سقف پارکینگ زیبایی خانه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این پوشش سقف عنصری مزاحم در فضای باز خانه شما خواهد بود.

البته این فکر چندان هم بی‌راه هم نیست. اما اگر با ما همراه باشید، سقف‌هایی را نشانتان می‌دهیم که زیبایی خانه را دوچندان کرده‌اند، آن‌قدر که آدم دوست دارد پارکینگ ساختمان را تعطیل کند یا معماری بیاورد و تغییر کاربری‌اش بدهد به یک واحد ساختمانی و اجاره بدهد! و به جای آن برای حیاط خانه سایبان پارکینگ اتومبیل در منازل  یکی از این سقف‌های خوشگل و تودل‌برو نصب کند.


البته که داشتن فضای مناسب هم خیلی شرط است!

سقف حیاط خلوت یا پاسیو

یکی از بخش‌های جذاب آپارتمان‌ها حیاط خلوت است. معمولاً دسترسی به حیاط خلوت از طبقه همکف یا اول است. این بخش می‌تواند باعث خوشبختی بی‌نهایت یا دردسر فراوان مالک این طبقه شود.

اگر این قسمت سقف نداشته باشد، به علت باز بودن و ارتباط با فضای بیرون، در معرض باران، برف و گرد و خاک قرار دارد و باعث تجمع گرد و خاک در این ناحیه می‌شود. حتی اگر بدشانسی بیاورید هم ممکن است محل تجمع زباله‌های ریز همسایه‌ها شود!

اما راه‌حل چیست؟

با کمی خوش‌شانسی ممکن است همسایه‌ها امکان استفاده از این فضا و به‌خصوص امکان نصب سقف برای این بخش را به واحد دارای دسترسی بدهند.

در نتیجه، فضایی رایگان در اختیار واحد قرار می‌گیرد و این جا است که شما چنین صفحه‌ای را جست‌وجو می کنید و وارد این صفحه می‌شوید.

خیلی خوش آمدید! راه‌حل مشکل شما پیش ما است.

اگر قسمت شد و حیاط خلوت شما سقف‌دار شد، می‌توانید از این بخش به عنوان یک فضای جانبی مناسب استفاده کنید که متناسب با نیاز شما ممکن است کارکرد آشپزخانه، انبار و یا حتی یک اتاق را داشته باشد.


هزینه ساخت سایبان پارکینگ و سقف پاسیو سایبان ماشین لازم نیست نگران قیمت سقف پارکینگ حیاط و یا سقف حیاط خلوت نباشید؛ چرا که بسیاری راه‌حل‌های ارزان‌قیمت برای آن وجود دارد.

سقف می‌تواند فولادی یا آلومینیومی باشد و پوشش آن هم می‌تواند بسیار متفاوت باشد که هر یک در قیمت سقف مؤثر خواهد بود.

فقط باید دقت داشته باشید که درمورد سقف پاسیو اگر قصد دارید حیاط خلوت را به جایی مثل کافی‌شاپ خانه‌تان تبدیل کنید، خیلی لازم نیست نگران ایزوله بودن آن باشید، اما اگر مثلاً قرار است اتاق خواب شما یا آشپزخانه (که رایج‌تر هم هست) باشد، باید به نصاب بگویید که سقف را کاملاً ضد آب بسازد.

اگر قصد لوکس کردن این فضا را دارید، سقف‌های کاذب هم می‌تواند به شما کمک کند تا این فضا هم دقیقاً شبیه به بقیه فضاهای خانه‌تان شود. البته در این حالت هزینه‌های بیشتری هم لازم است بپردازید.

سایبان 2

Related image


سایبان پارچه ای به نام بادبان
سایه بان های چادری نمونه دیگری از سایه بان های مناسب برای بالکن و حیاط های کوچک هستند. مدلی مانند تصویر بالا که مدل بادبانی نیز نامیده می شود، به دلیل قابلیت نصب آسانی که دارد به راحتی می تواند با فضای شما انطباق پیدا نماید. ممکن است تصور کنید که این مدل سایه اندازی کافی ندارد اما اگر در ارتفاع مناسب نصب شود کاملا ایده آل خواهد بود. 

سایبان پرده ای لوکس
مدل آلاچیق هایی که با پارچه پوشیده می شوند نمونه هایی انواع سایبان تراس لوکس تر نسبت به سایرین خواهند بود. وجود پرده ها این امکان را به شما می دهد که به راحتی نور تابیده شده را کنترل نمایید. این مدل ها بیش تر برای حیاط های بزرگ و محوطه ویلاها به کار می روند و ممکن است از لحاظ هزینه گران تمام شوند. اما به راحتی می توانید مبلمان مورد نظر خود را با توجه به ابعاد آن بچینید.


سایبان چتری برای تراس کوچک
نمونه بالا یکی دیگر از راه حل ها برای بالکن ها و تراس های کوچک است. این طرح که همانند مدل چتری است می تواند از یک سمت جمع شده و به حالت نیمه تبدیل شود. در این حالت به راحتی در کنار دیوار قرار گرفته و با چیدان یک میز و صندلی محوطه کوچک فضای شما تکمیل می گردد. این طرح جمع و جور نیز اگر در ارتفاع مناسب تنظیم شود سایه اندازی خوبی برایتان ایجاد می نماید. 

سایبان مسافرتی حتی در حیاط
سایبان هایی که برای کمپینگ و اردو زدن به کار می روند نیز نمونه دیگری هستند که مانند سایبان های پارچه های می توانند برای فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و نصب آسان تری دارند. در هرکجا که از آن ها استفاده نمایید فضای صمیمی و دوستانه ای را خلق می کنند.

سایبان پارکینگ یکی از انواع پرکاربرد سایبان ها است که در دیوار کرکره ای اکثر مجموعه های تجاری و حتی منازل شخصی کاربرد بسیار زیادی دارد.اکثر پارکینگ ها نیاز به سایبان دارند و این امر ضرورت بالا بودن کیفیت سایبان ماشین و سایبان خودرو را میرساند.


خودرو ها به مواظب در برابر باران و نور خورشید نیاز دارند.جنس سایبان پارکینگ باید بسیار مرغوب باشد که بتواند سال های زیادی کاربرد داشته باشد.

جنس سایبان ماشین باید به نحوی باشد که نور خورشید را انعکاس دهد و به این ترتیب باعث خنک شدن زیر سایبان شود.زیرا یکی از دلایل اصلی برای نصب سایبان برای ماشین ها همین محافظت در برابر گرمای ایجاد شده از نور خورشید است.برای اینکار باید از جنسی استفاده شود که آنتی uv باشد که گرما را انتقال ندهد.

از دیگر ویژگی های سایبان پارکینگ مرغوب کم صدا بودن آن است.به خصوص در مواقع بارندگی.قوس پذیری نیز یکی از مواردی است که باید در جنس استفاده شده در سایبان خودرو مد نظر قرار بگیرد.

وزن سایبان هر چه سبک تر باید بهتر است و این سبک بودن دلیلی بر کم بودن کیفیت سایبان ویلایی جنس آن نخواهد بود.سایبان های سبک وزن باید خیلی محکم نصب شوند و به همین منظور باید از مجموعه ای نصب چنین سایبانی را بخواهید که توانایی این کار را داشته باشد و در زمینه نصب سایبان تجربه کافی داشته باشد.

سایبان

Related image


یکی از لذت های فصل تابستان دورهمی های عصرانه در کنار خانواده و دوستان است. این لذت زمانی بیش تر خواهد شد بتوانیم به بهترین شکل از بالکن یا حیاط خانه خودمان استفاده نماییم. اما شاید این کار با آفتاب تابستان عملی نشده و مجبور باشیم فقط شب ها از فضای بیرون بهره ببریم. سایه سازان اگر بدانیم که برای بالکن، حیاط و یا فضایی در کنار استخر چه نوع سایبانی را می توانیم به کار ببریم قطعا این مشکل را حل کرده و آفتاب دیگر برایمان آزار دهنده نخواهد بود. در ادامه چند ایده برای انواع سایبان ها را اننخاب کردم که شما می توانید بر اساس نیازتان آن ها را سفارش داده و تهیه نمایید.


یک داربست برای گیاهان رونده
ساده ترین روش که در بسیاری از خانه های قدیمی نیز پیدایش می کنیم به کار بردن داربست ها برای گیاهان بالارونده است. اما همان داربست های قدیمی را می توان به صورت مدرن و امروزی تر طراحی کرد به طوری که مانند تصویر بالا به یک فضای جدید در محوطه بیرونی خانه تبدیل شوند. هرچقدر فاصله الوارهای داربست به یکدیگر نزدیک تر باشند، نور تابیده شده کم تر خواهد بود.

سایبان چتری بزرگ برای محوطه
شاید مدل چترمانند سایه بان ها را بیش تر در کنار سواحل و استخرها دیده باشیم، اما نکته اصلی در این جاست که شما محدودیتی برای استفاده از آن ها ندارید. مسلما هرچقدر سایبان که چتر بزرگ تر باشد سایه اندازی بیش تری نیز خواهد داشت. انتخاب رنگ این سایه بان کمک زیادی به طراحی محوطه حیاط شما می کند. مانند تصویر بالا می تواند با رنگ سایر مبلمان هماهنگ شده و هارمونی زیبایی را به وجود بیاورد.


سایبان تاشو برای بالکن کوچک
سایبان ها فقط برای حیاط ها و محوطه های بزرگ نیستند. شما در یک بالکن کوچک مانند تصویر بالا نیز می توانید از آن ها استفاده نمایید. این مدل سایبان در قسمت بالایی تراس نصب شده و در نتیجه شما می توانید میزان سایه اندازی آن را متناسب با نیازتان تنظیم نمایید. کوچک و قابل جمع بودن این نمونه باعث می شود که با فضای بالکن های کوچک سازگار شود و سایه مورد نیاز را ایجاد نماید.

سایبان پارچه ای شیک
مدل های x شکل و یا ضربدری بخش زیادی از تراس های بزرگ و یا حیاط را پوشش می دهند. علاوه بر این، طراحی شیک و مدرن آن ها جلوه ای خاص را به محوطه شما می بخشند. اما برای داشتن این مدل باید فضای بزرگ و کافی در اختیار داشته باشید.

یک پرگولای خاص برای پوشاندن تراس
پرگولاها و سایبان های چوبی ایده های زیبا وکم هزینه تری نسبت به سایر موارد هستند. داربست چوبی به همراه پوششی از گیاه و یا مشابه نمونه موجود در تصویر بالا یک فضای ساحلی و شاعرانه را به وجود می آورد. سایه روشنی که توسط این پوشش ایجاد می شود می تواند فضا را برای شما لذت بخش تر نماید.

سایبان قابل تنظیم در هر شرایط
این مدل که تقریبا به نمونه اول شباهت دارد دارای تیغه های سایبان متحرک قابل تنظیم برای شرایط گوناگون است. شما بسیار راحت با تغییر جهت این تیغه بنابر میزان تابش نور آفتاب، می توانید سایه مورد نیاز خود را تنظیم نمایید. رنگ بندی این نمونه هم می تواند به زیبایی محوطه بیرونی خانه شما کمک زیادی نماید.

بازاریابی دیجیتال 5

Image result for ‫بازاریابی دیجیتال‬‎


چه کسی برای سئو سایت مناسب است؟

 


سئو سایت دارای اصول و روش های مختلفی است که آگاهی از آن می تواند بازدید وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هر شخصی می تواند اصول ابتدایی بهترین شرکت سئو را فراگرفته و با بکارگیری آن رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهد. با این وجود تنظیمات پیشرفته سئو نیازمند دانشی است که از طریق مطالعه، تمرین و تجربه حاصل می‌شود و در اختیار متخصصانی است که برای یادگیری آن زمان زیادی صرف کرده اند.

بسیاری از اشخاص، شرکت ها و سازمان ها با هدف بهینه سازی سریع و حرفه ای وب سایت خود از کارشناسان سئو کمک می‌گیرند تا هرچه سریعتر و به بهترین شکل ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند.

مراحل سئو کدام است؟

سئو علاوه بر دانش به صرف زمان نیازدارد و شامل مراحل مختلفی است. مهمترین مراحل سئو عبارت اند از: سئو تکنیکال، بازاریابی محتوایی و لینک سازی هدفمند.

سئو تکنیکال

رعایت اصول استاندارد در  طراحی وب سایت تا حد بسیار زیادی به سئو تکنیکال کمک می‌کند. رعایت اصول سئو در طراحی، استانداردهای کد نویسی، رعایت اصول سرعت لود صفحات سایت به همراه طراحی ریسپانسیو صفحات از اصول اساسی سئو تکنیکال به شمار می‌آید.

بازاریابی محتوایی

بررسی رقبا، آنالیز کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند، دسته بندی، برچسب گذاری و لینک سازی مناسب تنها بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی به شمار می‌آید.

هر سایتی بدون محتوا یک پیکره بی جان است که مشاهده آن برای مخاطب هیچ جذابیتی نخواهد داشت، بنابراین تولید و بازاریابی محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت بشمار می‌رود.

لینک سازی هدفمند

همواره سایت هایی وجود دارند که از سایت شما سابقه بیشتری دارند و برای اینکه بتوانید به جایگاه بهتری در موتورهای جستجو دست یابید لازم است لینک سازی خارجی مناسب و هدفمندی داشته باشید.

لینک سازی هدفمند به  SEO Off-page  هم معروف است.

نتیجه گیری

سئو سایت یک فرآیند کاملا علمی و تخصصی است که شناسایی و بکارگیری آن نیامند دانش و تخصص است.

پس از یادگیری و بکارگیری اصول سئو لازم است صبرداشته باشید و ضمن پیگیری مستمر اصول برای حصول نتایج مطلوب صبور باشید.

زمان بزرگترین سرمایه اولیه ای است که برای بدست آوردن جایگاه مناسب در موتورهای جستجو باید صرف کنید.

فریم وک RACE چیست؟

اگر در فضای دیجیتال فعالیت دارید یا یک دیجیتال مارکتر هستید شاید تا به حال نام فریم ورک RACE را شنیده باشید. اما واقعا این فریم ورک چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به توضیح آن بپردازیم.

تمام کار ها در فضای دیجیتال اعم از برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و ارزیابی باید بنابر مدل RACE انجام شود. در واقع این مدل به هدف ایجاد شیوه ای منسجم تر و ساختارمند برای فعالیت در دنیای دیجیتال ایجاد شد زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته بسیاری از شرکت ها استراتژی بازاریابی دیجیتال خوبی ندارند و در تعیین مسیر و ابزار درست، اشتباه می‌کنند. پس با استفاده از فریم ورک RACE مناسبت ترین استراتژی را طراحی و اجرا می‌کنیم.

فریم ورک RACE چرخه عمر کامل مشتری یا قیف بازاریابی را در برمی‌گیرد. حال ببینیم هرکدام از این مراحل چیست و چه اتفاقی در آن روی می‌دهد.

 



مراحل فریم ورک  RACE

(R) اولین حرف از کلمه REACH است. REACH به معنی افزایش دسترسی پشتیبانی سایت و آگاهی از برند، محصولات و خدمات آن از طریق فضای دیجیتال و رسانه های آفلاین به منظور ایجاد ترافیک و بازدید از سایت و رسانه های اجتماعی آن برند است. در این شاخه از انواع رسانه ها مانند رسانه های پولی و رسانه هایی که تحت مالکیت خود برند است استفاده می‌شود.


(A) اولین حرف از کلمه ACT است که کوتاه شده ی واژه INTERACT است. هدف از این مرحله در فریم ورک RACE افزایش تعامل با مخاطبین است. حال پرسش مهم این است که چگونه در دنیای دیجیتال مخاطب را جذب کنیم تا با آن ها افزایش تعامل داشته باشیم؟ بله دقیقا درست است، محتوا! همه توانایی تولید محتوا را دارند اما کار وقتی سخت می شود که شما باید محتوای جذاب تولید کنید تا مخاطبین ترغیب شوند که از آن ها بازدید کنند. در سایت و رسانه های اجتماعی خود انواع محتواهای متنی، عکس، ویدیویی و… تولید کنید و همیشه معیار کیفیت را در نظر داشته باشید. در واقع تمام این کارها انجام می‌شود تا مخاطب را از بالاترین سطح قیف فروش به داخل و به یک مرحله پایین تر سوق دهید. در بسیاری از بیزینس ها خصوصا B2B این مرحله به منظور ایجاد سرنخ ها انجام می‌شود. یکی از مهم ترین ابزارها در این مرحله گوگل آنالیتیکس است، پس استفاده مناسب از آن را مدنظر داشته باشید. ثبت نام مخاطبان در سایت به عنوان کاربر، ثبت اطلاعات به منظور دریافت خبرنامه، به اشتراک گذاشتن محتوای شما در رسانه های اجتماعی با سایر کاربران و… از شاخص هایی است که می تواند میزان موفقیت شما در این مرحله را نشان دهد.

(C) اولین حرف از کلمه CONVERT به معنای تبدیل و تغییر دادن است. یعنی تبدیل سرنخ ها و مخاطبینی که داشتید به مشتریانی که از شما خرید کنند. یادتان باشد این خرید می تواند آنلاین از سایت شما یا به صورت آفلاین باشد. در واقع مشتری گامی حیاتی برمی دارد و در ازای خدمات یا محصولات شما پرداخت انجام می دهد و به یک پله پایین تر در قیف فروش می رسد.

(E) اولین حرف از کلمه ENGAGE است. در این مرحله سعی می کنید با مشتریانی که اولین خرید را از شما انجام می‌دهند تعامل بیشتری برقرار کنید و آن ها را وارد فرآیند وفادار سازی به برند خود کنید. در واقع هدف در این مرحله افزایش طول عمر مشتری است. فراموش نکنید که این مرحله از فریم ورک RACE از لحاظ زمانی طولانی تر از سه مرحله قبلی است. میزان تکرار خرید یا به اشتراک گذاری محتوای برند شما در فضای مجازی توسط مشتری، معیارهای خوبی برای اندازه گیری درصد موفقیت شما در این مرحله است. همچنین باید گزینه های دیگری نظیر درصد مشتریان فعال، میزان رضایت مشتریان و پیشنهادات مشتریان را با استفاده از سیستم های دیگری مانند باشگاه مشتریان بررسی کرد.

یکپارچگی

تمام مراحلی که ذکر کردیم یک فرآیند کاملا یکپارچه و سازمان یافته است. یعنی شما می توانید هنگام استفاده از مدل RACE علاوه بر استفاده از فضای مجازی، هم  زمان از پتانسیل رسانه ها و بستر آفلاین نیز در جهت بهبود فرآیند و بالا رفتن بازده کار خود استفاده کنید. میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهید و مخاطبین را به سوی رسانه های آنلاین خود سوق دهید.یا به عبارت دیگر استفاده از باشگاه مشتریانی که در مرحله ENGAGE می باشند و به آن اشاره کردیم.

چرا فریم ورک RACE ؟

به نقل از سایت smartinsights طبق تحقیقاتی که صورت گرفت، در کمال ناباوری مشخص شد بسیاری از بیزینس ها و شرکت های کوچک و بزرگ استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند!

حتی هنگامی که شما استراتژی لازم را داشته باشید اینکه بدانید آن را از کجا و چگونه شروع کنید یا چگونه آن را سازمان دهی کنید، یک چالش بزرگ برای شما خواهد بود.

در نتیجه استفاده از فریم ورک RACE باعث می شود تمام بیزینس ها از مزایا و پتانسیل فضای آنلاین نهایت اسفاده را ببرند.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) برای مدیریت مدل RACE

هدف از به کار بردن شاخص های کلیدی عملکرد ارزیابی و اندازه گیری میزان موفقیت شما در استفاده از فریم ورک RACE است. برای اینکه بتوانید برای هر کدام از چهار مرحله مدل RACE  شاخص های کلیدی عملکرد (KPIS) مناسبی را تعریف کنید باید به برند و اهداف برند خود توجه کنید.
به طور خلاصه به برخی از شاخص های کلیدی عملکرد در هر مرحله از مدل RACE اشاره می‌کنیم:

– در مرحله REACH

– تعداد هر بازدید

– ارزش هر بازدید

– در مرحله ACT

– میزان نرخ پرش (bounce rate)

– فعالیت های صورت گرفته از سوی مخاطب در سایت

– در مرحله CONVERT

– پر کردن فرم

– فروش محصول یا خدمات

– در مرحله ENGAGE

– به اشتراک گذاری محتوا

– خرید مجدد

به یاد داشته باشید که ممکن است استفاده از فریم ورک RACE  و شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی آن، بار اول سخت باشد اما برند شما را به سوی برداشتن گامی درست هدایت می کند.

گوگل ادوردز یا تبلیغات در گوگل در دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه های خاص سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده شود.

با استفاده از گوگل ادوردز می توان یک سایت را در کمترین زمان به صفحه اول و حتی لینک اول نتایج جستجو تبدیل کرد.


گوگل ادوردز بهتر است یا سئو ؟

تبلیغات گوگل ادوردز و سئو بخش های اصلی بازاریابی موتورهای جستجو هستند. زمانی که می‌خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید، این دو با ارزش ترین ابزارهایی خواهد بود که به کمک آنها می توانید نتایج دلخواه و مطلوب خود را به دست آورید و در دنیای دیجیتال مارکتینگ ظاهر شوید

بهترین راهکار، استفاده ترکیبی از سئو و گوگل ادوردز برای نگهداری برند در نتایج بالای صفحات جستجو است.
 

بازاریابی دیجیتال 4


در دنیایی که روز به روز به سمت مجازی شدن پیش می رود هر کسب و کاری لازم است حضور فعالی در فضای مجازی داشته و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب را تدوین کند. ما در این مقاله می خواهیم پاسخ جامعی در مورد سوال دیجیتال مارکتینگ چیست به شما بدهیم و شما را با تکنکیهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.

گرچه استقبالمردم ایران به بازاریابی دیجیتال در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است، اما در دنیا نیز Digital marketing به عنوان یکی از روش های پرطرفدار که استفاده از اصول و راهکارهای آن می تواند باعث رشد کسب و کارها شود مطرح است.

فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش نیاز به تجربه هم دارد، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول است. به همین دلیل باید تلاش کرد تا دانسته های خود را به روز کنیم و با انجام پروژه های عملی یافته های خود و صحت آن را بسنجیم.

مشتریان این روزها به تبلیغات مستقیم به ویژه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها بدبین شده اند و برای انتخاب کمتر سراغ محتوای اینگونه تبلیغات می‌روند.

بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری ثبت دامنه دات کام از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است.

 


دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.

به کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است.

با مطالعه این نوشتار با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و 7 بخش مختلف آن که به همت دانشجویان «کارگاه سئو وب24» و با هدف بررسی عملی یافته های کلاسی تهیه شده آشنا خواهید شد. از شما دعوت می‌کنیم مطلب را تا انتها دنبال کنید.

سئو سایت چیست و چرا در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

هدف از طراحی سایت مشاهده حداکثری محتوا توسط بیشترین تعداد کاربران ممکن است، سئو سایت این امکان را فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید.

سئو از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.  اگر دوست دارید بدانید سئو چیست و اطلاعات بیشتری در خصوص راهکارهای ارتقای رتبه سایت بدست آورید این نوشتار را تا انتها دنبال کنید.

سئو سایت به چه معناست؟

به مجموعه ای از روش ها که به تعیین استراتژی های جذب مخاطب یک سایت می پردازد سئو سایت می گوییم و شخصی که مسئولیت اجرای برنامه های SEO را بر عهده دارد سئو کار گفته می ‌شود.

هرچه ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات یک وب سایت بیشتر باشد سئو سایت بهتر انجام شده و نتیجه مناسب تری بدست خواهد آمد.

سئو از طریق ارتقای رتبه یک سایت در موتور های جستجو در نهایت به برند سازی و فروش بهتر یک سایت منجر می‌شود.

هرچه یک وب سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رتبه بهتری داشته باشد در نهایت اعتماد مخاطبان نسبت به محتوای آن بیشتر شده و می تواند بیشتر بفروشد به همین دلیل است که رقابت بسیاری برای بدست آوردن رتبه برتر موتورهای جستجو در حوزه های مختلف وجود دارد.

موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکار ها برای کاربران در جهت یافتن محتوای مورد نظرشان است، کاربران از طریق جستجو در موتورهای مختلف به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می کنند، روزانه مطالب مختلفی بر روی فضای وب قرار می گیرد و برای اینکه مخاطب از میان محتواهای مختلف و متنوع محتوای شما را مطالعه کند لازم است در کنار تولید محتوای ارزشمند و اثر گذار از طریق رعایت اصول سئو محتوای خود را در مقابل چشمان مخاطبان قراردهید در غیر اینصورت نمی توانید انتظار داشته باشید از سوی مخاطب دیده شوید.

سئو یک شیوه تبلیغاتی آسان و تاثیرگذار است که می تواند در موفقیت کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد.

از این رو شناسایی عبارت هایی که در موتورها جستجو می شوند بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

هدف از انجام کار سئو چیست؟

 


افزایش کاربران وب سایت یکی از اهداف مهمی است که سئو سایت دنبال می کند و در نهایت به ارتقای ترافیک می‌انجامد.

برند سازی از طریق شناسایی و بیشتر دیده شدن یک برند از دیگر نتایجی است که از طریق طراحی پورتال بکاربردن اصول بهینه سازی وب سایت حاصل می‌شود.


درصورتیکه وب سایت شما به درستی سئو شود و از محتوای مناسبی برخوردار باشد به مرور زمان رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد.

دیده شدن سایت و محتوای شما در موتورهای جستجو یک تبلیغ مناسب برای محصولات و خدمات شما خواهد بود که در دراز مدت به افزایش فروش منجر می‌شود.

چرا باید محتوای خود را درمعرض دید موتورهای جستجو قرار دهید؟

 


حجم بالای محتواهای منتشر شده در وب سایت ها از یک سو و پیشرفت های روزافزون و هوشمندی موتورهای جستجو از سوی دیگر سبب می شود  برای آنکه به بهترین شکل از سوی موتورهای جستجو شناسایی شویم نیازمند بکارگیری اصول سئو باشیم.

موتورهای جستجو نیازمند توسعه هستند و با طراحی الگوریتم های مارکت پلیس مختلف می‌کوشند عملکرد خود را ارتقا دهند. درصورتی‌که شما از اصول سئو آگاه باشید، با بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو از طریق سئو سایت می توانید در جایی قرار بگیرید که بیشترین بازدید ممکن را از سوی مخاطبان و مشتریانتان دریافت کنید.

بازاریابی دیجیتال 3



 یکی از خدمات مفید و پرکاربرد گوگل است که معمولا افراد زیادی از وجود آن آگاه نیستند. این سرویس خدمات میزبانی رایگان سایت و امکان داشتن یک وب سایت ساده را برای کاربران گوگل فراهم کرده است.

 


گوگل با استفاده از این سرویس امکان تولید یک وب سایت معمولی و متوسط با قابلیت هایی مانند پشتیبانی سایت امکان ویرایش آنلاین محتوای وب سایت، امکان قراردادن آیتم‌های گوگل مانند   Google Maps همچنین  Google Docs ، امکان مدیریت کاربران وب سایت و حساب‌های کاربری را فراهم کرده است.


 

 


اما یکی از قابلیت های مهمی که گوگل از طریق این سرویس فراهم کرده است امکان تولید محتوای تحت وب بدون دانش برنامه‌نویسی است و شما بدون نگرانی درباره سرور و تنظیم و نگه‌داری آن می توانید به راحتی محتوای وب سایت خود را تولید کنید. در این سرویس گوگل فضایی در حدود سیصد مگابایتی به همراه پهنای باند نامحدود را در اختیار کاربران قرار می دهد، همچنین امکان جست‌وجو و کسب درآمد را با استفاده از خدمات  AdSenseهم برای کاربران فراهم کرده است.

مراحل ایجاد یک وب سایت با استفاده از سرویس سایت ساز گوگل:

 

1. به آدرس sites.google.com مراجعه کنید، در این حالت اگر از قبل به gmail خود وارد  شده باشید به طور مستقیم به صفحه ی تبلیغات گوگل سایت ساز گوگل برده میشوید، البته با استفاده از فیلترشکن.


اما اگر از gmail خود خارج شده باشید ابتدا به صفحه ی ورود به gmail هدایت میشوید که پس از وارد کردن اکانت و پسورد جیمیلتان میتوانید وارد صفحه سایت ساز گوگل شوید.

. پس از وارد شدن به صفحه ی سایت ساز باید بر روی Create کلیک کنید، در این حالت 2 گزینه in classic sites و in new sites  در دسترس شما قرار می گیرد که میتوانید برای ساخت وب سایتتان یک مورد را به دلخواه انتخاب کنید، اما حتما از خودتان میپرسید این دو گزینه با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟

با انتخاب گزینه ی in classic sites ، یکسری قالب آماده برای ساخت وب سایتتان به شما پیشنهاد داده میشود که میتوانید یکی از این قالبها را انتخاب کنید ولی در حالت دوم یعنی in new sites با امکاناتی که در اختیار شما قرار میگیرد میتوانید قالب مورد علاقه تان را بسازید حتی رنگ، سایز، نوع اجزای اصلی قالب وب سایتتان را مانند header، footer، aside و نوع فونتها را تغییر دهید، درواقع آنچه را که دوست دارید در وب سایتتان قرار بگیرد را متناسب با سلیقه ی خودتان طراحی کنید.

 



3. طریقه ی ساخت وب سایت با استفاده از گزینه ی اول (in classic sites)

درصورتی که اولین گزینه را انتخاب کنید وارد صفحه ای میشوید که در آن میتوانید از  قالبهای مختلف وب سایت، یک قالب را انتخاب کنید، سپس برای وب سایت خود یک نام و یک تم رنگی تعیین کنید.

البته در این بخش، با استفاده از گزینه ی Browse the gallery for more میتوانید قالب های بیشتری را مشاهده کنید و متناسب با موضوعاتی که در این بخش قرار داده شده است ، طراحی سایت شرکتی مانند: موضوعات تجاری، آموزشی، شخصی، دولتی و ... . قالبی را انتخاب کنید حتی با استفاده از بخش انتخاب زبان، زبان وب سایت خود را تغییر دهید.

بازاریابی دیجیتال 2


اهمیت سئو در چیست

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید

بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد

بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را

تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

 


گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این طراحی سایت اصفهان مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی

ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را

اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت

مراجعه نمایید.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های

 


فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این

روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.


مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. طراحی سایت  تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در


این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:


1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو

تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
2- بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را

میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.
3- لینک سازی هدفمند

 


رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند

لینک سازی خارجی برای سایت قیمت سئو خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO


Off-page می نامیم.
 

بازاریابی دیجیتال


سئو چیست

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما

تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا آموزش ساخت سایت در سرویس سایتهای گوگل google sites تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا

انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

    ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای طراحی سایت خبری رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های

گوگل برتر با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند.

 

هر زمان

کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان

عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time  نامیده میشود. اگر دوست دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست پیشنهاد میکنیم مقاله

RankBrain چیست را مطالعه کنید.


آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از

دانش و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.
 

وسایل آشپزخانه 3


هنگام خريد کريستال به اين نکات توجه کنيد
ظروف کريستال و لوازم آشپزخانه بلور از محبوب‌ترين‌ها نزد اکثر ما هستند. محبوبيت کريستال و بلور در حدي است که بسياري از شرکت‌هاي توليدکننده تنها به توليد ظروف از اين جنس بسنده


نکرده و مجسمه و اشياي تزئيني کريستالي را نيز به بازار عرضه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، ظروف کريستال و بلور از محبوب‌ترين‌ها نزد اکثر ما هستند. محبوبيت کريستال و بلور در حدي است که بسياري از شرکت‌هاي توليدکننده تنها به

توليد ظروف از اين جنس بسنده نکرده و مجسمه و اشياي تزئيني کريستالي را نيز به بازار عرضه کرده‌اند که بسيار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با توجه به محبوبيت اين ظروف در بازار شاهد عرضه نمونه‌هاي متنوع با مليت‌هاي گوناگون هستيم.نمونه‌هاي ايراني، نمونه‌هاي توليدي کشورهاي آلمان، ايتاليا، چک، ترکيه،

فرانسه و... که هرکدام بسته به مليت و طراحي و ميزان نقش و خط يا به قولي تراش روي کريستال قيمت‌هاي متفاوتي دارند.براساس بررسي‌هاي انجام شده کريستال‌هاي چک از

گران‌‌ترين و با کيفيت‌ترين‌هاي بازار هستند.البته نمونه‌هاي ايراني نيز طي سال‌هاي اخير از لحاظ کيفي در حد چشمگيري رشد داشته‌اند و شايد از لحاظ طراحي و درخشش

ظاهري با نمونه‌هاي وارداتي قابل تشخيص نباشند. اما در هر حال زمان مي‌برد تا مصرف‌کننده ايراني به آنچه هموطنانش با زحمت و مشقت توليد کرده‌اند بهايي در حدي که بايد

دهد و هميشه اين تصور که جنس خارجي بهتر است در ذهنش است.

*در وهله اول بودجه خود را مشخص کنيد. اين کار موجب مي‌شود تا شما بدانيد با بودجه‌اي که داريد به سراغ کدام برند يا محصولات کدام کشور مي‌توانيد برويد.

*علاقه‌مندي خود را براي خريد برند خاص مشخص کنيد. ممکن است شما بودجه کمي براي خريد ظروف کريستال در نظر گرفته باشيد؛ اما به کريستال‌هاي چک يا آلمان يا

لهستان علاقه‌مند باشيد.
در اين صورت بايد تکليف خود را مشخص کنيد يا يک ظرف کوچک از يک برند مطرح خريداري کنيد يا يک ظرف ارزان‌تر.

*هنگام خريد کريستال به اصل يا تقلبي بودن ظروف توجه کنيد. برخي مدل‌هاي تقلبي ظروف کريستال در بازار وجود دارد که با کيفيت پايين توليد شده و با قيمت انواع اصلي به

فروش مي‌رسد.
تنها راه مطمئن، خريد از مراکز معتبر و نمايندگي‌هاست. همچنين کريستال‌هاي اصل برگه مخصوصي دارند که کشور سازنده درصد کريستال آنها را مشخص کرده است.

*کيفيت آنچه را که مي‌خريد، بررسي کنيد. براي تشخيص شيشه و بلور با کيفيت بالا بايد فاکتورهاي زيادي را در نظر داشت، مانند ظاهر جنس و نحوه بسته‌بندي آن، شيشه و

بلور توليدي نبايد رنگ مات داشته و داراي حباب باشد. شيشه و بلور وقتي داراي رنگ سفيد يا به اصطلاح بي رنگ باشد نشان‌دهنده کيفيت خوب آن است.

*در مورد ظروف و اشياي طلا يا نقره‌کوب دقت زيادي داشته باشيد؛ زيرا ممکن است برخي از فروشندگان در مورد ميزان طلا يا نقره به‌کار رفته در ظرف مورد نظر اطلاعات

درست به خريدار ارائه نکنند يا اينکه ممکن است عيار طلا يا نقره‌اي را که روي کريستال به‌کار رفته است، زياد اعلام کنند.

* قبل از خريد به خوبي طروف و اشيا را بررسي کنيد تا کجي، لب پريدگي و... نداشته باشد.

*قيمت را از چند فروشگاه بپرسيد.

*کالا را در بسته‌بندي صحيح و مطمئن از فروشنده تحويل بگيريد؛ زيرا زماني که کالا از فروشگاه خارج شد مسووليت آن با شماست، نه با فروشنده.

*هنگام خريد ظروف رنگي حتما به يکنواختي رنگ در قسمت‌هاي گوناگون ظرف دقت کنيد.

* حتما هنگام خريد فاکتور را از فروشنده را دريافت کنيد. برخي از برندها نيز براي محصولات خود خدمات پس از فروش يا گارانتي درنظر گرفته‌اند که مي‌توانيد از اين خدمات

نيز استفاده کنيد.

نکاتي براي نگهداري از ظروف بلور و کريستال

* به‌دليل حساسيت بالاي ظروف کريستال، بايد روش‌هاي مراقبت مناسب و شست‌وشوي صحيح آنها را ياد بگيريد.

* ظرف‌هاي کريستال را با مايع ظرفشويي و آب ولرم بشوييد و اگر تميز نشدند، مخلوطي از يک‌سوم سرکه و دوسوم آب تهيه کنيد و با کمک برس شست‌وشو دهيد و سپس

بلافاصله آن را خشک کنيد. پس اگر ظروف کريستال شما جلاي هميشگي خود را از دست داده است، مي‌توانيد از سرکه سفيد کمک بگيريد. وقتي مي‌خواهيد ظرف کريستال را

بشوييد مقداري سرکه سفيد به آب آب‌کشي ولرم بيفزاييد. اگر ته ظرف رسوب جمع شده، اجازه بدهيد يک شبانه‌روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از اين زمان، اگر

هنوز کثيفي بر جاي بود، بايد عمل را تکرار کنيد.

 

* ليوان و ظروف بلوري بعد از مدتي شفافيت خود را از دست مي‌دهند و تيره و کدر مي‌شوند. براي اينکه اين ظروف دوباره تميزي و شفافيت خود را به دست آورده و براق

شوند، يک ليموترش را نصف کنيد و با حوصله ظروف را با سطح ليموترش‌ها تميز نماييد و بعد با آب ولرم بشوييد.

* همچنين مي‌توانيد براي چرک‌زدايي ظروف بلوري از آمونياک نيز مي‌توانيد استفاده کنيد.

* چند قطره آمونياک را در ظرفي محتوي آب ولرم ريخته ظروف را در آن بشوييد. سپس با آب ولرم آبکشي و آنها را خشک کنيد.

* از قرار دادن ظروف کريستال در مايکروفر به طور جدي خودداري کنيد.

* ظروف کريستال را همراه ظروف چرب در ماشين ظرفشويي نشوييد.

* سعي کنيد ظروف کريستال را با دست بشوييد و از ماشين ظرفشويي براي شست‌و شوي آنها استفاده نکنيد؛ زيرا ممکن است روي آنها خط و خش بيفتد. همچنين با توجه به

اينکه ماشين‌ظرفشويي ظروف را با آب بسيار گرم مي‌شويد ممکن است قسمت‌هاي طلا يا نقره‌کوب دچار ايراد شوند.

* ممکن است برخي از ظروف به‌دليل استفاده زياد يا بي‌احتياطي فن دستی دچار پريدگي در برخي از قسمت‌ها شده باشند، اگر ظروف شما در لبه دچار پريدگي شده باشند، مي‌توانيد براي

رفع اين مشکل از سمباده استفاده کنيد؛ البته در صورتي که پريدگي کم باشد.

* براي از بين بردن آثار خراش ظروف بلور و کريستال مي‌توانيد از خمير دندان استفاده کنيد.

* براي جلوگيري از خطر شکستن جاسیب زمینی پیازی ام دی اف ظروف هنگام شست‌وشو بهتر است آنها را از قسمت انتها داخل آب داغ نگذاريد، بلکه از قسمت پهلو در آب فرو بريد و براي تميزکردن


کريستال از يک قسمت سرکه و سه قسمت آب گرم استفاده کنيد.



 

وسایل آشپزخانه


زودپز، آرام پز و بخارپز

خيلي از خانم هاي شاغل که براي آشپزي و به ويژه پخت غذاهاي سنتي زمان کافي ندارند، از طرفداران «زودپز» هستند. جدا از اين زودپز يک وسيله کاربردي در آشپزخانه

است که با کاهش زمان پخت، در مصرف گاز و وقت صرفه جويي مي کند و در مدت کوتاه تر غذايي کاملاً پخته و جاافتاده را تحويل تان مي دهد. اين وسيله در مقايسه با

مايکروويو مشکوک به سرطان زا بودن نيست و درصد بيشتري از ويتامين هاي غذا را حفظ مي کند. براي تهيه تمام غذاها از انواع گوشت و مرغ گرفته تا سوپ و سبزيجات مي

توانيد از اين ديگ مکانيکي استفاده کنيد و آشپزي را سريع، متنوع و با صرفه تر پيش ببريد.


آرام پز هم براي خانم هاي شاغل کاربرد دارد. مي توانند شب مواد غذايي را داخل آن بريزند و صبح روز بعد غذاي آماده اي براي ناهار يا شام خانواده داشته باشند. بخارپز هم

دستگاه برقي ديگري است که شما را به مصرف غذاهاي سالم و بدون روغن تشويق مي کند.

نظر کارشناس: مهمترين عاملي که ارزش مواد غذايي را کاهش مي دهد حرارت، نور و اکسيژن است. در زودپز، بخارپز و آرام پز وقتي در ظرف را مي بنديم، عامل اکسيژن را

از مواد غذايي دور مي کنيم و اين اتفاق بيشتر در آرام پز و زودپز رخ مي دهد.





کريستال چيست ؟
در معناي لغت : واژه کريستال کاملا مشابه بلور به معني ماده است که ذرات تشکيل دهنده آن با نظم در کنار يکديگر قرار گرفته باشند. اما معني که در بازار و بين مردم براي

ظروف کريستال شناخته شده است

در واقع شيشه سرب دار(LeadCrystal) مي باشد. ميزان اکسيد سرب متغير است و در بهترين حالت به ?? درصد ميرسد که دليل سنگين وزن بودن محصولات کريستال

همين ماده در آن است.

از ديگر خصوصيات جای سیب زمینی پیاز پلاستیکی  اين نوع محصولات درخشندگي بيشتر انها است.

با توجه به اينکه ?? درصد از اين محصول را اکسيد سرب تشکيل داده اين نوع ظروف سنگين تر هستند نسبت به شيشه.

بلور چيست ؟
بلور هم مانند کريستال در لغت همان معناي گفته شده را دار. اما منظور محصولاتي هستند در ان ها از اکسيد سرب خبري نيست، کمي درخشندگي محصول کم تر و وزني بسيار

سبک تر نسبت به حجم ظرف دارند.

بيشترين محصولات بلوري براي کشور چين هستند که مشابه کريستال چک و يا ساير محصولات با کيفيت توليد مي شود ، اين تشابه کاملا سطحي هست و از نظر کيفيت با هم

بسيار متفاوت هستند ، البته قيمت هم بسيار متفاوت هست و بايد منصفانه نظر داد ، محصولات بلور در حد قيمت خود خوب هستند.

کريستالين :
کريستالين ، نوعي ديگر از محصولات هستند که در ترکيب خود اکسيد سرب را دارد اما درصد سرب کمتر از ?? درصد است ، معمولا درصد اکسيد سرب در اين نوع ظروف سرویس قابلمه استیل حدود ?? درصد است. دليل ساخت محصولات کريستالين و کريستال لايت برخي قوانين است که به تازگي ايجاد شده و استفاده از ظروف  کريستال در مورد بعضي از نوشيدني

ها و موادي مانند ترشي منع کرده  است. در اين باره مي توانيد مطلب موارد منع مصرف را مطالعه فرماييد.

کريستال لايت :
کريستال لايت که در واقع واژه اصلي آن کريستاليت (Crystalite) است که در معني مفهومي مشابه با کريستال و بلور دارد ، در کريستاليت مانند بلور اکسيد سرب وجود

ندارد ، اما وقتي شما اين محصولات را مشاهده مي کنيد بسيار نزديک به کريستال هستند ، دليل اين امر روش عمل اوري اين نوع محصولات است ، در واقع هنگام سرد کردن و

شکل دهي اين محصولات با کنترل عوامل مختلف عمل بلوري شدن را کنترل کرده و ماده منظم تري تشکيل مي شود. محصولات کريستاليت وزن کم تري نسبت به کريستال دارند

و از قيمت کمتري بر خورداند.

تفاوت ها :
?-کيفيت توليد :

براي اينکار يا بايد قبلا محصولات اصل را خريد کرده باشيد و اشنا باشيد ، يا اگر بار اول است شما بايد مقايسه کنيد ، محصول مثلا کشور چک را مشاهده کرديد سپس دنبال

همان طرح توليد چين بگرديد و متوجه تفاوت خواهيد شد.

?- وزن ظروف :

همانطور در توضيح کلمات گفته شد محصولات کريستال سنگين ترين و بعد کريستالين و در اخر کريستال لايت و بلور هستند. وزن هم به شما کمک مي کند ، البته دقت کنيد که دو

ظرف مشابه را بايد مقايسه کنيد تا اين اختلاف وزن را متوجه شويد.

?- قيمت :

قيمت اين محصولات بسيار متفاوت هستند.

?- معايب موجود :

محصولاتي که اصل هستند ، يعني کيفيت توليد بهتري دارند در نتيجه عيوب کمتري در آنها ديده خواهد شد.

خب سوال  تشخيص اصل بودن محصول ما چگونه ممکن است ؟

براي نمونه تصويري از چند محصول مشابه که در اين فروشگاه وجود دارد در ادامه قرار دارد.

اين دو محصول بسيار مشابه هم هستند محصول چين از جنس کريستالين هست و محصول چک از جنس کريستال.

دقت داشته باشيد که محصولات چين نسبت به قيمتي که دارند از کيفيت خوبي برخوردارند و اين مقايسه فقط براي آشنايي شما با تفاوت ها است.

سه تصوير که مشاهده مي کنيد پياله و پيش دستي خورشيدي توليد شده در کشور چين  هسته گیر آلبالو بوژان هست که از جنس کريستالين هم تشکيل شده.

وسایل آشپزخانه1


قابلمه هاي استيل

اين قابلمه ها بيشتر براي پخت انواع خورش و غذاهاي آبدار مناسبند. با اين وجود بعضي از توليدکنندگان ادعا مي کنند که مي توانيد برنج يا حتي ماکاروني را هم در اين قابلمه

ها بپزيد و حتي ته ديگ هم داشته باشيد. نکته مهم هنگام استفاده از قابلمه هاي استيل تنظيم درجه حرارت است.

اگر عجله نکنيد و با حوصله شعله گاز را در حد کم نگه داريد نتيجه کارتان خوب مي شود. با اين وجود اگر غذاي شما ته گرفت و قابلمه تغيير رنگ داد با کمي سرکه مي توانيد آن

را مثل روز اولش تميز کنيد. در مجموع قابلمه هاي راحت و مناسبي هستند که بهتر است هر خانمي در آشپزخانه اش حتماً از آنها داشته باشد.

نظر کارشناس: اين قابلمه ها در گروه سالم ترين قابلمه ها قرار مي گيرند و مصرف کنندگان مي توانند با خيال راحت و بدون نگراني از بابت ورود املاح و ترکيبات شيميايي به

درون غذا، از اين قابلمه ها استفاده کنند.

قابلمه هاي چدني

رقيب اصلي قابلمه هاي تفلون هستند که چند سالي است نام آنها را زياد مي شنويم. از جمله ويژگي هاي قابلمه چدني اين است که حرارت به طور يکنواخت در همه جاي ظرف

پخش مي شود و غذا را به مدت بيشتري گرم نگه مي دارد. علاوه بر اين قابلمه هاي چدني مقاومت زيادي دارند، لب پر نمي شوند و رنگ شان از بين نمي رود. عيب بزرگ قابلمه

هاي چدني اين است که وزن زيادي دارند و ممکن است هنگام پخت بعضي از غذاها، به ويژه صاف کردن برنج استفاده از آنها دشوار باشد. قابلمه هاي چدني هم نچسب هستند و

هنگام سرخ کردن مواد غذايي در اين ظروف نيازي هسته گیر آلبالو نيست مقدار زيادي روغن استفاده کنيد.


حتي براي پخت غذا در فر هم مناسب هستند. بهتر است هنگام استفاده از قابلمه هاي چدني هميشه از حرارت کم تا متوسط استفاده کنيد. رنگ بدنه بيشتر قابلمه هاي چدني هميشه

از حرارت کم تا متوسط استفاده کنيد. رنگ بدنه بيشتر قابلمه هاي چدني مشکي است و در مقايسه با انواع تفلون تنوع رنگ کمتري دارند.

نظر کارشناس: اين ظروف از آلياژي ساخته شده اند که شامل آهن و کربن است. اگر به مدت طولاني از اين قابلمه ها استفاده شود شايد خطرهايي به همراه داشته باشد. به هر

حال، در مقايسه با قابلمه هاي تفلون انتخاب مناسب تري است در مقايسه با قابلمه هاي استيل، آلومينيومي و پيرکس از سلامت پايين تري برخوردار است.

قابلمه هاي لعابي

بيشتر براي طبخ غذهاي آبدار به کار مي روند و نمي توانيد داخل اين قابلمه ها برنج بپزيد يا حتي غذاهاي جامد را دوباره گرم کنيد. اين قابلمه ها را در اندازه هاي مختلف با

قيمتي مناسب تهيه کرده و از آنها براي نگهداري غذا در يخچال يا پخت انواع سوپ و خوراک هاي مايع در حجم کم استفاده کنيد. علاوه بر اين طرح هاي متنوعي دارند و حتي

برخي از نمونه هايشان با در شيشه اي طراحي شده اند.

نظر کارشناس: در اين قابلمه ها هم ترکيبات شيميايي وجود دارد. روکش آنها به مرور زمان از بين مي روند و لعاب وارد خوراک ها مي شود. اگر اين قابلمه ها در معرض

غذاهايي با PH اسيدي يا قليايي باشند واکنش هاي شيميايي سريع تر شده و آسيب هايي را ايجاد مي کند.

ظروف پيرکس

اختراع ظروف شيشه اي پيرکس در دوران توماس اديسون ريشه دارد. یخدان مسافرتی یونیک اديسون براي اختراع لامپ، شيشه اي لازم داشته که در برابر حرارت مقاوم. باشد. شرکتي که اين شيشه را براي اديسون ابداع کرد چندي بعد ظروف شيشه اي با نام پيرکس را به بازار جهاني عرضه کرد و بدين ترتيب قابلمه هاي شيشه اي روانه بازار شدند.

ظروف شيشه اي پيرکس اين قابليت را دارند که آنها را روي گاز، در فر يا مايکروفر قرار دهيد؛ ضمن اينکه ظاهرشان زيبا و شفاف است و مي توانيد با همان ظرف، غذا را

سرو کنيد.

نظر کارشناس: در دسته ظروف سالم قرار مي گيرند و استفاده از اين ظروف براي سلامتي ما خطري ندارد و هيچ گونه ماده شيميايي از راه پيرکس هاي مقاوم وارد بدن نمي

شود. بنابراين توصيه مي شود براي پخت و پز از اين ظروف بيشتر استفاده کنيد.

قابلمه هاي سنتي

قابلمه هايي از جنس مس و روي در اين دسته قرار مي گيرند. در زمان مادربزرگ هاي ما استفاده از اين قابلمه ها کاربرد زيادي داشت و هنوز هم به دليل اينکه قابلمه هاي رويي

که به آنها روحي هم مي گويند به دليل قيمت ارزان مورد توجه بعضي از مردم قرار مي گيرند. اين قابلمه ها اندازه متنوعي دارند و سبک هستند.

نظر کارشناس: در اين قابلمه ها هم مشکل ورود املاح مس و روي به خوراک ها وجود دارد بهتر است به طور مداوم و طولاني مدتي از آنها استفاده نشود.



ماهيتابه هاي دردار مستطيلي شکلي هستند که به طور حتم نام شان به گوش تان خورده است. مهمترين ويژگي اين قابلمه ها اين است که غذا را با مقدار کمي روغن براي شما سرخ مي کنند، به همين دليل با کمک اين ماهيتابه ها غذاي سالمي مي خوريد. ضمن اينکه براي پخت سبزيجات با مقدار کمي آب مي توانيد از اين ماهيتابه هاي دردار کمک بگيريد. در مجموع اگر از آنها درست استفاده کنيد براي سلامتي تان ضرري ندارند.

نظر کارشناس: پوشش داخلي اين قابلمه از جنس تفلون است و در صورت ايجاد خراش در سطح قابلمه بهتر است آن را کنار بگذاريد چون در اين صورت سلامتي شما به خطر مي افتد.

صرف نظر از اين قضيه، به دليل اينکه در اين ماهيتابه ها بسته مي شود، مقدار اکسيژن اطراف مواد غذايي کاهش يافته و فشار داخل قابلمه بيشتر مي شود. در چنين شرايطي زمان پخت کاهش مي يابد. اگر هم شعله گاز کم باشد خوراک حالت سرخ کرده مطلوبي پيدا مي کند و نيازي به استفاده زياد از روغن نيست. بنابراين اين ماهيتابه ها از اين نظر برتري دارند که چربي کمتري به بدن مي رسانند و سبب اضافه وزن کلمن مسافرتی و چاقي نمي شوند. به ويژه افرادي که به غذاهاي چرب علاقه دارند با استفاده از اين ظروف غذاهاي سالم تري به بدن شان مي رسانند.

سپاهان فولاد 8

Image result for ‫ورق آهن‬‎

هدف از انجام اين کار اين است که تير بتواند لنگر خمشي بزرگتري را در مقايسه با تير نورد شده اوليه تحمل کند‌. با انجام اين کار ارتفاع تير افزايش پيدا کرده و در نتيجه ممان اينرسي مقطع افزايش پيدا مي‌کند‌. براي مثال‌، با اين کار ارتفاع پروفيل IPE-18 که ?? سانتيمتر است به ?? سانتيمتر افزايش پيدا مي‌کند‌. در ساخت تير لانه زنبوري ارتقاع تير ساخته شده ?/? برابر تير اوليه خواهد بود.

 

مزايا و معايب تير‌ آهن لانه زنبوري

با توجه به مثال فوق با تبديل تير آهن معمولي به تير آهن لانه زنبوري‌، تغييرات زير در خواص آن ايجاد مي‌شود.

 

مدول مقطع و ممان اينرسي تير افزايش مي‌يابد و بدين ترتيب به مقاومت خمشي تير نيز افزوده مي‌شود. در نتيجه تيري حاصل مي‌شود با ارتفاع بيشتر‌، مقاومتر و هم وزن تير اصلي‌.

سبک بودن تير، باعث صرفه اقتصادي مي‌شود‌.

حفره‌هاي ‌ايجاد شده در جان تير‌، فضاهاي مناسبي براي عبور لوله‌هاي تاسيسات و برق ايجاد مي‌کنند‌.

در ساختن اين نوع تير‌، بايد اصول استاندارد کاملاً رعايت شود. در غير اينصورت‌، احتمال تخريب تير زير بار وارد شده وجود خواهد داشت.

ايراد اساسي تير لانه زنبوري‌، وجود حفره‌ها است که باعث کاهش مقاومت برشي تير در محل اتصال پل به ستون يا اتصال تيرآهن تودلي (تير فرعي) به پل لانه زنبوري مي‌شود‌. براي رفع اين عيب و تامين مقاومت برشي از دست رفته‌، بعضي از حفره‌ها را با ورق پر مي‌کنند‌. تير لانه زنبوري در ساخت اسکلت فلزي مي‌تواند به صورت پل‌، فقط در يک دهانه يا به صورت پل ممتد به کار رود‌. استفاده از تير لانه زنبوري به عنوان تير همبند در دهانه هايي که بادبندهاي واگرا دارند مجاز نيست.

 

روش‌هاي ساختن تير لانه زنبوري‌

روش تهيه تيرهاي لانه زنبوري از اين قرار است که ابتدا جان تير آهن نورد شده با استفاده از شابلن خط مي‌شود. سپس براي جلوگيري از تاب برداشتن تير آهن‌، آن را با زدن تک خال جوش در نقاط مختلف‌، روي يک شاسي افقي مستقر مي‌کنند‌. آنگاه با استفاده از دستگاه برش برنول (شعله گاز استيلن) در امتداد خط منکسر اقدام به برش مي‌کنند تا پروفيل به دو قسمت بالا و پايين تقسيم شود. ‌حال قسمت بالا را به اندازه يک دندانه جابجا مي‌کنند و دندانه‌هاي دو قسمت بالا و پايين را به دقت مقابل هم قرار مي‌دهند و از دو طرف با جوش پر مي‌کنند‌. استفاده از جوش قوسي نيمه اتوماتيک براي اتصال دو قسمت بريده شده‌، مي‌تواند يک جوش خوب‌، بي‌ عيب‌، سريع و مقرون به صرفه ايجاد نمايد‌.

سپس جهت رفع نقيصه کاهش مقاومت برشي با توجه به منحني نيروي برشي تير‌، بعضي از حفره‌ها با ورق‌هاي تقويتي پر مي‌شوند‌. لازم به ذکر است که حداقل بايد يک حفره در مجاورت تکيه‌گاه با ورق و به وسيله جوش کامل پر شود.

براي بريدن تير مي‌توان از روش کوپال نيز استفاده کرد‌. در اين روش‌، با استفاده از دستگاه قطع کن سنگين که مجهز به گيوتين مخصوص است‌، تير آهن به شکل سرد در امتداد خط شکسته قطع مي‌شود‌.

 

تقويت تير‌هاي لانه زنبوري به کمک ورق تقويت‌

تيرهاي ساخته شده در محل تکيه گاه‌ها در ناحيه‌ي قیمت ورق رنگی حفره‌هاي خالي در مقابل تنش‌هاي برشي ضعيف مي‌شود. ‌‌با توجه به منحني نيروي برشي‌ براي جبران اين عيب آن حفره‌ها را با ورق‌هاي تقويتي به صورت کامل توسط جوش پر مي‌نمايند‌. نوعي از اين تير آهن‌هاي لانه زنبوري وجود دارد که براي بريدن قطعات بالا و پايين ورق واسطه اضافه مي‌کنند که اين ورق واسطه بين دندانه‌ها جوش مي‌شود. اين نوع تير آهن‌ها از تير آهن‌هاي بدون ورق واسطه بسيار مستحکم‌تر و قوي‌تر است.

 

تقويت تير آهن لانه زنبوري با بتن و فولاد‌

در تيرهاي لانه زنبوري علاوه بر تنش‌هاي خمشي اصلي در محل حلقه‌ها تنش‌هاي خمشي ثانويه حاصل از برش در مقطع ايجاد مي‌شود که گاهي اين تنش از تنش‌هاي خمشي اصلي در تير بزرگترند. اين تنش‌ها از کارايي تير مي‌کاهند و براي مقابله با آنها بايد حلقه‌هاي کناري را با ورق پر کرد خصوصاً هنگامي که از اين نوع تيرها بصورت يکسره استفاده مي‌شود در محل تکيه‌گاه‌ها که هم نيروي برشي و هم لنگر خمشي زياد است. تنش‌هاي خمشي به شدت افزايش مي‌يابد و نياز به تقويت تير در اين محل‌ها است که از لحاظ اقتصادي تاثیر افزایش قیمت آهن بر مسکن قابل توجيه نيست. براي مقابله با اين ضعف در تيرهاي لانه زنبوري رفتار مرکب بتن و فولاد تهيه شده هست‌. به اين ترتيب که داخل تير فلزي در نقاطي که تنش‌هاي ثانويه قابل ملاحظه هستند از بتن پر مي‌شود و کشش حلقه‌هاي خالي را به عمل تغيير مي‌دهد و اين امر سختي و مقاومت تير را افزايش مي‌دهد و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه است.

 

نکات حائز اهميت در تير ‌آهن لانه زنبوري‌

‌برش مقاطع نورد شده براي تير‌هاي لانه زنبوري توسط دستگاه برش اتوماتيک ‌يا توسط دستگاه هوابرش صورت پذيرد.

‌تير‌هاي لانه زنبوري به دو روش پانير و ليتسکا ساخته مي‌شوند.

‌به هيچ عنوان در بادبندها از تير لانه زنبوري استفاده نکنيد.

‌‌بهترين موارد استفاده از تير‌هاي لانه زنبوري استفاده در تير‌هاي مرکب است.

‌براي رفع تنش‌هاي برشي در تير‌هاي لانه زنبوري بهتر است در محل تکيه گاه‌ها و در برخي موارد در وسط دهانه تير ورق تقويت جوش داده شود.

‌تير‌هاي لانه زنبوري را ترجيحاً در تير‌هاي خمشي استفاده نکنيد.

‌در تير‌هاي لانه زنبوري مي‌توان با نصب ورق‌هاي مياني بين دو قطعه بريده شده ممان اينرسي و مدول مقطع را افزايش داد.

‌در تير‌هاي دوبل زنبوري بهتر است حفره‌ها مقابل يکديگر قرار نگيرند و حفره مقابل قسمت بسته تير ديگر قرار گيرند.

‌تير لانه زنبوري را نمي‌توان به عنوان مقطع فشرده در نظر گرفت.

تير آهن INP

تير آهن I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تير آهن کاهش مي‌يابد. اين استاندارد کارخانجات روسيه و چين است.

 

تير آهن IPB

تير آهن H يا تير آهن‌هاي عريض که در آنها طول بال‌ها نسبت به تير آهن‌هاي IPE افزايش يافته است.

 

تير آهن IPBV و IPBL

علامت V نشان دهنده سنگين بودن و علامت L نشان دهنده ورق قلع اندود سبک بودن تير آهن است. به عنوان مثال IPBV نشان دهنده تير آهن عريض سنگين و IPBL نشان دهنده تيرآهن عريض سبک است.

سپاهان فولاد 7

از جمله معايب تير لانه زنبوري وجود حفره هاي آن است که مي‌تواند تنش‌هاي برشي را در محل تکيه گاه هاي پل به ستون يا اتصال تير آهن تودلي به پل لانه زنبوري تحمل کند . بنا بر اين براي رفع اين عيب اقدم به پر کردن بعضي از اين حفره‌ها با ورق فلزي و جوش مي‌کنند تا اتصال فرعي پل به ستون يا تير فرعي به پل به درستي انجام شود . تير لانه زنبوري در ساختمان اسکلت فلزي مي‌تواند به صورت ورق گالوانیزه پل فقط در يک دهانه يا به صورت پل ممتد به کار رود . 

انواع تير آهن

‌تير آهن اساسي‌ترين پروفيل ساختماني است که بعضاً در پروژه‌هاي صنعتي نيز کاربرد دارد. براي ساختن ستون‌هاي اسکلت فلزي‌ از تير آهن‌هاي I دوبل ‌يا بال پهن‌هاي تکي‌ H ‌شکل استفاده مي‌شود. تير آهن به سه صورت يافت مي‌شود.

تير آهن IPE (استاندارد اروپا و ايران)

تير آهن INP (استاندارد چين و روسيه)

تير آهن IPB (بال پهن)

‌تير آهن IPE و INP به ارتفاع ??–??? ميليمتر و تيرآهن IPB به ارتفاع ???–???? ميليمتر توليد مي‌شود. ‌کاربرد تير آهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تير در پوشش سقف‌ها و پل‌هاي لانه زنبوري است.

 

‌تير آهن IPE

اين تير آهن معمولي و استاندارد در ايران کاربرد زيادي دارد. اين تير آهن ورق آجدار طبق استاندارد اروپا توليد مي‌شود و ضخامت بال آن ثابت است. کاربرد تير آهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تير در پوشش سقف‌ها و پل‌هاي لانه زنبوري است.

 

تير آهن I-2

محصولي است از نورد گرم فولاد با مقطع عرضي معين كه از قسمت مياني به نام جان و دو لبه موازي بنام بال تشكيل شده است‌.

 

تير آهن لانه زنبوري (CPE)

علت نامگذاري اين نوع تير به نام تير لانه زنبوري‌، تاثیر دلار بر قیمت میلگرد شکل اين تير پس از بريدن و جوش دادن دوباره است‌. اين تيرها در طول جان خود داراي فضاهاي توخالي هستند که مشابه لانه زنبور است. به همين علت به آنها تير لانه زنبوري مي‌گويند.

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد